Monday, June 27, 2011

Köra bil

Idag tog vi en skön liten promenad till BVC där det va dax att mäta å väga; 7770 gram vägde stora tjejen, tyvärr glömde jag kortet man fyller i så kommer tyvärr ej ihåg hur lång hon va, men hon hade ju inte direkt växt en dm sen vi var där i maj.. Tycker verkligen att hon är en stor flicka nu; hon är med så mycket och förstår så bra, är envis (kanske inte till sin egen fördel jämt) och stark och vill vara med och se saker. Riktigt häftigt. Hon älskar att vara med sin mamma. Med sin pappa med, men hon är f.n ett mamma-monster, inte mig emot då hon ju mest e min..........................................(.....................).. Närå.

Lillan somnade vid 20.30; fantastiskt skönt, så då blev det lite disk å plock å påbörjade andra och sista inlämningsuppgiften i psykologin, tycker inte denna uppgift känns alltför komplicerat svår.
När vi kom hem från BVC dammsög och torkade Nicklas golven, så skönt när det e fiiiiint hemma, det e nått som får mig att må bra; var sak på sin plats, inte en massa papper å tidningar å kläder å skit, utan prydligt och rent, LIKE ;) Jag kan dock själv vara bedrövlig och strunta i hur det ser under vissa perioder då jag bara inte orkar engagera mig, men sen när man väl tar tag i det blir det ju trevligt :)

På e.m körde jag bil och handlade lite med mammutt å trött Mirabelle. Jag överdriver fortfarande all körning, titta VÄNSTER.. HÖGER.. ÖVER AXELN.. Det ska nog bli körkort av den där körningen en vacker dag, men inte denna vecka.

Snart e det dax för Peace & Love!!! Det e min andra stora kärlek i livet; LIVEMUSIK! Jag kan gå å titta/lyssna på mest vad som helst; alltifrån didgeridoo i Läroverksparken på Falu Folkmusikfestival till Iggy Pop på United Palace till Bo Kaspers Orkester på Magasinet till The Soundtrack of Our Lives på Waterloo Records Store i Austin ;)

Nu ska jag kaffeslurka lite mer, kanske en macka. Jag åt så FRUKTANSVÄRT mycke skräp i helgen, uuuurrk, har haft lite dåligt samvete, men va som e gjort e gjort och det e ju bara midsommarhelg en gång om sommaren, phu..! Blir lite mer skolarbete innan läggdax. Chingeling!

No comments: