Saturday, June 11, 2011

Bilder!

Lördagen den 28 maj fick jag va barnvakt åt Millie; det va en jättemysig dag, vi lekte ute och hittade på allt möjligt, dagen avslutades med lek i bollarna på pizzastället vid Åhléns och lite pizza i magen :)

Några dagar senare (2 juni) befann vi oss once again i Läroverksparken, utan Millie, men med en skock andra barn; Linnea, Ronja, Melvin, Neo, Ellen och mamsi & papsi hjälptes åt att fira Mirabelle 6 månader, med kokostoppar och mången marsmallowgodis.

Vet inte riktigt va jag tänkte när jag satt på Mirabelle sin nya pikéklänning och sen matade flickebarnet med ett stycke kokostopp, hon tryckte i sig hela och smetade ner hela henne och halva mig, dock fanns det ju andra klänningar där hemma ;) Hon fick även en ny jättefin och somrig klänning (OCH Hello Kitty ballongen..) av mormor och en cool body med bakverk av moster Mia!

Lina, Linn, Sixten och Johan stoppade oxå förbi på lite fika, sen åkte småtjejerna karusell :)

Falukalaset tog vid och Mia, Linnea och jag åkte Disco en dag, huuuuuuujedamig vicken karusell, har faktiskt aldrig åkt den tidigare, trodde det skulle nått i stil med Disco-Jet på Furuvik, men den va ju typ 1000 ggr galnare än så.. Och aldrig slutade den heller :)

Sötnötterna på Falukalaset, Mirabelle fick en rosa t-shirt med texten: "Min mamma är sötare än din".

En dag gick vi till Kålgårn och träffade på kusin Millie och hennes brorsor!

Lite bad, hon sitter själv nu, och syrrorna tycker det e kul att hjälpa till att tvätta :) Eller ja, blir en hel del bad/dusch nu med tanke på allt hon MÖLAR i sig ;)

Barnens dag på Kalaset; Millie å Ellen åkte typ 500 varv i denna..

Mirabelle premiärade sin knalloranga hängselbyxa å käkade apelsin :)

I torsdags åkte vi och fikade vid Carl Larsson gården, jättefint, längesen man va där :)

Linneas skolavslutning på Kopparbergs kyrka 10 juni :)

No comments: