Thursday, June 23, 2011

La Parrina

Veckan har lunkat på i sakta gemak efter en fartfylld dag på Furuvik i söndags; Mirabelle klappade get å åkte spöktåg och låg invirad i en filt och 2 handdukar på slutet av dagen, hade ju tyvärr inte vidare tur med vädret, men det regnade ju inte förrän parken stängde iaf! Då tog stora tjejerna ett bad, de har verkligen gjort om och fint i baddelen på Furuvik sen jag var där, kul, förut var det ju faktiskt bara en bassäng. Lyckades tajma in Sean Banan uppträdande oxå medan vi var på Furuvik, roligt!

Fråga mig inte vad jag och vi gjorde i måndags.. Jackass killen Ryan Dunn omkom, Mirabelle åt stuvade makaroner och Nicklas jobbade e.m.

Tisdag va en gnutta mer händelserik; morgonprommis med Jasmina och glad baby runt Tisken i solskenet, lite senare kom Karin & pojkarna över och jag stack till skolan på evighetslång psykologilektion. På kvällen stack vi till Kålgårn ett litet tag och tjejerna doppade sig och badbollen höll på flyta ur sikte.. Spelschemat kom ut för P&L vilket ju va en trevlig grej :) Väntar på att Nicklas ska skriva ut det så att man kan börja kladda med överstrykningspennan............ I tisdags jobbade Nicklas e.m även då..

I onsdags jobbade Nicklas FÖRMIDDAG och Mirabelle å jag drog ner på stan en sväng och jag provade en mycket snygg grå kavaj på H&M som jag nog tänker köpa, kanske idag. När Nicklas fått vila ögonen en stund efter hemkomst drog vi till Slussen och spelade minigolf och jag kom som vanligt tvåa, Nicklas e typ minigolfproffs (synd). På kvällen va jag på ett makalöst drygt spinning (medel) pass med en ledare som heter Fredrik, han va jättebra, men FY va drygt det va, ha ha.. Uuuuääääähhh..! Igårkväll hyrde vi en chickflick som hette "4.3.2.1" och som va ganska halvkass.

Idag har det regnat och jag har torkat 4 speglar, 2 TV-apparater, 1 dataskärm och 1 hallampa. Elin har varit över på lunch och tjejerna intog lunch i vardagsrummet framför "Trassel" som oxå hyrdes igår. Nu sitter alla tre tjejer framför Sims och storasyrrorna ska bli hämtade om ett litet tag, ska bli skönt med en liten break för att återhämta krafter för låtsasmamman.. Plus att Nusse å Malin behöver lite gedigen quality time.

18.49
Mamsi kom förbi efter jobbet runt kl 15 och när tjejerna blivit upplockade av sin mamma gick vi ner på stan och Mirabelle sov innan hade hunnit utanför lgnhtn, ibland e man trött.. Köpte bl a kavajen på H&M; men det blev en svart! Nöjd :) Slank in på biblan och lämnade böcker, köpte hårinpackning för mitt kråkbo på Åhléns (Gliss rea 55 kr) och diverse alkohol på Systembolaget.
Nu har vi haft ett litet ironmeeting och käkat blodpudding med ett mycket amerikansk sidedish med endive och blue cheese dressing, mmmm...
Mamsi köpte en dyr vinbox som hon fått rekomenderad som hon bjöd på; jättegott La Parrina.

20.20

Nu kommer älsklingen/papsi hem; so long kalsong

No comments: