Tuesday, June 14, 2011

Snö

Måndagkväll.. (så här i efterhand..)

Mammas pärla tyckte att uppstigning kl 7 imorse va en högst sagt strålande idé, blir tidigare å tidigare ;) Eftersom hon somnade runt 20.30 och käkade kl 3.15 så va det ju dock lagom, bar in henne (Nicklas hade dragit till jobbet) och till mig och försökte mig på lite tvångsmys i arlan, prinsessan va så pigg så pigg.. Jag hade ju bokat lovely tvättstugetid 8-12 så det va bara att masa sig upp. Eftersom tvättstuga ensam med bebis e att ta sig diverse vatten över huvet blev det inget torkskåpande, utan allt hänger nu i lägenheten; på torkställningar och på duschdraperistången.. Jäkligt ljuvligt med nytt å rent till alla dock :)
F.m spenderades med disk, smink, strykning av kjol, bus å lek med vildingen och torkning av tjejernas fönster och rengöring av deras breda fönsterbräda och dammning av dess prydnader, Linnea rensade faktiskt ut endel skit (..jag menar, gamla vykort m.m) senast de var här.

OAAAAAAHHHH, nu lät det precis som .. ja, jag vet ej vad, nån tappade ut 50 liter sten på våningen ovanför oss. Men alla verkar sova vidare i vårat hem iaf, bra bra.. Kl e ett på natten om en minut..

Mamma/Mirabelles snällaste snällaste mormor (som ju inte alls e en tant, som många andra mormödrar är, vilket gör det extrasvårt att lägga nån vikt bakom ordet mormor ibland..) stoppade förbi på f.m och hälsade på. Sen fick Mirabelle ett hysteriskt utbrott och SKREEEEEEEK (..ja, sånt gör mitt barn, jag vet att det kan tyckas osannolikt, men ibland e Mirabelle ett slags demonbarn) vilket dock hade att göra med trötthet, eller att hon kanske tyckte vi va på tok för sena till öppna förskolan. Hon somnade i sulkyn direkt och vi gick iväg på babycafé på Elsborg, trodde att det öppnade 12.30, men den rätta tiden va 13, så vi va jättemycke först och hade sedan trevligt med alla andra bejbisar som börjar bli så stora... M tryckte i sig ett smörgåsrån med leverpastej och hackad inlagd gurka som verkar va en favorit.

När vi kom hem till boningen va flicksen hemma och jag började laga pyttipannan som kräver endel tid i köket, god blev den iaf; stuvad med potatis, kyckling falukorv, röd lök och morot. Mmmm.. Mia å Millie kikade förbi; Mia skulle prova/låna bikini för utomlandsvistelse. Sen kom även Linda och Macke för hämtning av diverse prylar och jag fick en flaska rött för att jag tagit hand om hennes katter i veckan.

Efter maten drog jag till Friskis och skulle prova Fuego för första ggn, Emma va oxå med. För det första lånade jag skor där (ultrasunk, men det va ett par sköna Nike Air Max) eftersom jag trodde det va en barfotaaktivitet vilket jag fick höra att det EJ va. Häpp. Sen när det väl ska till å börja talar ledaren om att fuego-läraren e sjuk och att det istället blir bas gympa...................................................................!! Då hade jag inte mage att gå. Men jag ogillar skarpt gympfjant. På avslappningen spelades dock en jättefin låt som jag inte hört förut; "Snö" med Laleh. Refrängen e så sagolikt vacker.

När jag kom hem blev det babymys å bl a "Blackout" på TV. Lite senare började "Landet runt" med några intressanta repotage, det e ett väldigt bra program det där..

Bredvid mig ligger kärleken å slumrar och e så snygg, vicken man; han har så mycket gott i sig den människan, en omätlig mängd kärlek, generositet, tålamod och bus till sina tre vackra barn och sin lyckligt lottade flickvän. Love u babe.

No comments: