Sunday, June 12, 2011

Döden..

..är slutet av livet, en total och oåterkallelig avstanning av vitala funktioner i en biologisk organism.Det blir rena rama pausen snart. Skickade in uppgift 3 av 4 på Etik & Livsfrågor kursen idag och har precis börjat på den fjärde och sista nu :) Gick helt bet igårkväll, satt uppe till kl 2 tror jag (halv tre?) och skrev inte ett smack på uppgift 3, sjukt. Hittade verkligen ing-en-ting av värde som jag kunde begrunda. Det blev dock klart och inskickat idag som sagt. Och nu skriver jag en uppgift om döden, upplyftande avslut på denna kurs.. Jag är rätt rädd för döden; har sett gamlingar på jobbet som är på väg till andra sidan och även sett EN död person på jobbet, och sen har jag sett min ex-svärmor på hennes vaka, fruktansvärt läskigt. Jag har börjat insett att mina farföräldrar kan gå bort när som helst; min farmor är 50 år äldre än mig och fyller 83 nästa månad; hon är ute och går varje dag året om i 70 min med sina gåstavar, min farfar blir 90 i augusti; har sprungit många motionslopp och tävlat i orientering, nu är han nästan blind och stannar inne mest hela tiden, börjar bli ett riktigt skröppel..

Men det va PAUS jag skulle nämna. När denna kurs e avslutad så börjar inte psykologikursen förrän 20 juni! :) Om en HEL vecka alltså. Som ett slags minilov.

Idag käkade vi på MAX; nachos burgare å taco fries.. Mirabelle visade sin bästa vilding sida utåt, YEAH...(!). Tappade nappen med napphållaren gjorde vi oxå längs vägen :( Och det e det enda jag intagit i matväg idag, förutom kaffe med mjölk och en torr banan nyss, eller torr; sådär äckligt grynig.

Det blev ingen Mc Flurry Ballerina Kladdkaka igår för det hade varit strömavbrott och maskinen va sönder.. "synd"/synd. Istället blev det dock Marabou Sensation Blueberry Milk, den va GUDOMLIGT god. Jag tryckte i mig hela medan vi kollade på "Dale & Tucker vs Evil".

Imorrn ska jag prova Fuego för första ggn, med Emma, känns som det e min grej ;-) *hrrrmm* Kul att prova dock, alla säjer ju att det e så roligt! :)

Men först har jag tvättid kl 8-12 och 12.30 blir det babycafé! Känns som det va ett tag sen..

Nu e Nicklas uppe å äter fil å flingor, men jag tryckte i mig diverse annat skräp igår och nu måste jag sluta med detta SKRÄPÄTANDE, fil e ju förvisso inge skräp, men 22.16lixom..

Mirabelle somnade strax efter kl 20, så vi får se när hon kan behagas vilja ha käk................................................................. Själv har jag lagt mig med bärbara i sängen och ska sätta igång med arbetet, NU!

No comments: