Friday, June 17, 2011

Trökväder

16.05

Om 40 min ska jag befinna mig på spinning på Friskis & Svettis; spinning MEDEL, var fick jag nån sån galen idé ifrån?? Jag svettas ju ihjäl på baspasset. Flämt. Och hungrig var jag som en varg 14.30 när jag gjorde stuvade makaroner till Ellen så jag slängde i mig lite jag med, men bara en liten portion, annars skulle jag nog kräkas från cykeln om en timme. Hoppas jag hittar nån BRA cykel som redan e perfekt inställd så jag inte ser helt bortkommen ut, tycker det e lite klur att ställa in cyklarna på Friskis. "Hej hej, jag vet knappt hur man ställer in cykeln, men nu har jag tänkt gå på MEDELpasset.."

Idag hade både Nicklas och Ante (Nicklas hemliga pojkvän) sovdag eftersom de båda jobbat natt så jag mötte upp med Karin (Antes riktiga flickvän) och Melvin å Neo och vi lekte i Nybroparken ett tag, eller lekte å lekte; de stora barnen va vilda och lekte pirater medan vi stora flickor + bebis satt under tak och pratade om våra män och höll oss undan från regndropparna. Sen började det regna så vi vandrade i rask takt till biblans lekavdelning där barnen hade superkul och lekte i slottet och med lego.

Min älskling är och hämtar Linnea och när de kommer hem ska jag springa (gå i lugnt gemak kanske jag menade) ner till F&S och få nån slags hjärtinfarkt. Sen bär det av mot Hemköp och lite sista shopping inför tacomiddag!

Jag har hunnit med att skriva klart första inlämningsuppgiften i Psykologi A så här på eftermiddagskvisten, det är 4 uppgifter och om man är med på lektion på tisdag behöver man inte göra en utav dom, skönt, minisemester ;) Så på tisdag ska jag till skolan och Karin kommer hit och härjar med flocken, I like her; hon e rolig å busig å bra :)

00.23

Det va ett fenomenalt spinningpass! För jäkligt kämpigt, men helt enormt skönt efteråt :) Saken gör det väl inte bättre att jag skippade spinningen igårmorse kl 6.30 på Actic utan körde ben ben ben istället, så imorrn kommer jag nog ha en sjuhelsickes träningsvärk i benen. Hä ä lugnt.

Sen intog vi smarrtacos; jag åt nog mest, eller va bland top 2 med Nusse iaf ;-)

Därefter drog N till jobbet och vi andra slog lite senare på Batman - Dark Knight; Ellen och Mirabelle däckade rätt snabbt, varav jag besparade mig själv 2 tim & 20 min av översättning. Lite läskigt med Harvey Dent när han blev Two-Face på slutet tyckte Linnea så hon sitter och avnjuter Pettson på högsta volym, och ..nej, nu har hon faktiskt släckt, med dörren på glänt, jag sa att hon fick komma upp å väcka mig, sötnöt, jag e ju Sveriges mest lättväckta. Åh, en annan sak jag ska lägga till på Familjens Julklappsönskelista som idag påbörjades e SOVMORGON, har inte haft en sen Mirabelle kom till jordeytan, för detta fenomen krävs att Mirabelle inte sover i samma byggnad som mig dock, ha ha.

Nu e det nog natti natti här..

1 comment:

Antes hemliga pojkvän said...

Har ju erbjudit dig hotellnätter flera gånger......vi får inte plats i skåp 181 både jag och Mirris....;-)