Saturday, June 18, 2011

No shit!

Nu har det snart gått en vecka utan skräpintag; inget snask (godis, sockriga bakverk, choklad, chips, dip, glass etc) eller blask (vin, alkohol i allmänhet.., lyxshake på MAX etc). Pannkakan fick va utan grädde här om kvällen (tjejerna fick glass till) och inget om-jag-nu-inte-äter-en-massa-skräp-kan-jag-ju-fylla-upp-ett-gigantiskt-glas-rött-åtminstone tänk.. Det skräpigaste jag intagit denna vecka är följande: * en Cola light här om kvällen då jag behövde en liten boost för att orka sitta framför datorn när alla tre flickorna pyst i säng vid sisådär halv tolv snåret (gäsp?) * igårkväll delade Linnea och jag på två påsar micropopcorn (..jag skulle kunna äta en kartong själv på en kväll..) och * idag blev det endel majonäs (fetthalt: 77%!) till fiskpinnarna hos Karin; det tillbehöret till fiskpinnar har jag inte ätit sen jag va liten, fast innan jag träffade Nicklas å hans kiddos hade jag inte ätit fiskpinnar sen..jag gick på gymnasiet tror jag. Anyhow; 3 träningspass blev av oxå: gympa bas (rätt tråkigt), styrketräning (ben) och spinning medel (ljuvligt), fortsätta i samma takt och lite fler 1 tim promenader så ska det väl gå åt rätt håll.
Gick till Karin/Melvin/Neo/sovande Ante/katter med Ellen och Mirabelle på f.m. Där fanns det lördagsgodis som man blev uppmanade att "bara TAAAAA", jag tog dock noll bitar; fast jag skulle kunna tagit alla.


Mirabelle fick smaka ärtor hos Karin & co idag; nått som hon verkligen gillade, och igår åt hon avokado under tacosintaget, fick några bitar idag med, tugg tugg, duktig tjej!!! Jag e så kär i den där lilla busfröken, oj oj oj..
Efter lek/hårklipp/fisk och godisintag hos familjen Haglund/Haqwinzon mötte vi upp med Nicklas å Linnea vid bion och de gick och såg "Rio" på matiné, Mirabelle å jag gick hem och däckade i sängen, satan va trött jag va, och sablar va skönt det va att somna mitt på dagen omsvärmad av tystnad, tyvärr sov jag bara i 10 min när slumrandet bröts av att mamma kom å hälsade på, ha ha, lite kaffe och sen va man på G igen. Jesus, jag har så mycke sömn att ta igen, one day.. Eller night kanske det ska va ja..

Håll tummarna för uppehållsväder imorrn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3 comments:

Frida said...

Du är så duktig Malin! Jag ska oxå göra ett ryck nu! Har beställt boken Clean & Lean Diet! Lite dålig tajming dock då det stundar kalas för min mamma, midsommar och peace & love... :S Men jag ska hålla fuskandet så litet jag bara kan :)

Kram

Miss Malin said...

Tack Frida, skönt med lite feedback! Jag har haft dina hälsoord i huvet när jag tänkt trycka i mig nått ibland. Idag vann vi en gigantisk kartong med chips och andra diverse påsar på Furuvik, men det får tjejerna och Nicklas möla i sig. Det GÅR; bara man vill. Och ja, det e trök när det e fest och så, man behöver ju inte hålla igen helt och bara sitta å äta tomaterna på smörgåstårtan på midsommar, men man behöver ju inte ta en stooor bit eller ta om eller dricka en hel box vin, men OM man gör det får man ju försöka hålla sig på nyttiga sidan de andra dagarna, man blir ju inte värsta fettot (moget uttryck) bara för att man svullar i sig EN dag. Man kan ju försöka ta för vana att gö NÅN slags motion, om det så bara e en power walk 2 varv runt Kålgårn samma dag som man vet att man ska svulla/dricka. Spännande med boken, let us know! Kram!

Frida said...

Precis, jag har inte direkt tänkt att loosa 30 kg så lite får man unna sig. Maten är det ju lugnt med, man kan äta nyttigt å gott FAKTISKT :) Lite mer nervös över t ex alla gottigheter jag bakar idag å dom dära glasen med vin :S Men det är ju skärpning alla andra dagar! Ja jag kommer med resultat! Hmm borde kanske mäta lite här å var på kroppen.. :)

Kram! Å Trevlig midsommar!