Thursday, June 16, 2011

Med två fötter i byrålådan

Har varit en aning trött

I förrgårnatt vaknade Mirabelle och grät så hjärtskärande typ en kvart efter jag däckat (!!), vi gick i säng rätt sent tisdagnatt.. Och imorse vaknade hon till übertidigt vid kvart i 5 snåret, exakt en timme innan mitt alarm skulle ringa (va upp till Lugnet och tränade..).. Sån vansinnigt otajmande unge. Gäääääääääsp. Och där emellan e det fullt ös medvetlös (kaffe-frukost-halva glaset O'Boy pulver-läsa tidning-riva tidning-slänga grejer från barnstolen-plocka upp dem 500 ggr-Barbiemodevisning-lunch-Little People film på datorn-Playhouse Disney-besök-stan-Ica Maxi-Ica Supermarket-Hemköp-plugg-diska-fundera när jag egentligen ska torka de där andra fönstrena???-hålla koll på Tradera-en Simsgubbe föder barn-gröpa ur kiwi-mata bebis med banan-Nicklas dator dundrar så man tror man ska få krupp i öronen-Linnea VÄGRAR att leka med Barbie med Ellen, å frågar i nästa stund om jag sett hennes nalle-rutchkana i parken-mer akrobati på klätterställningen än va jag borde ta mig för bara för att imponera på tjejerna-plocka blommor-gunga tills jag blir sjösjuk-spontanbesök av mamma-vika undan tvätt-planera om meny för veckan-laga mat-äta mat-mata bebis.. och då e kl bara 18...! Flämt!).

Så till min stora förtjusning ikväll - efter att ha varit vaken sen 4.45 imorse, ha ha - ville Ellen gå å lägga sig vid 21, Mirabelle somnade vid 22 och Linnea sover borta med en kompis. Galet. Inte ofta såna här ljuva lugna kvällar inträffar. Man blir nästan lite brydd. Det e nu man ska hälla upp ett stort glas rött och öppna en Marabou Sensation Blueberry Milk och dåsa ner i soffan å zappa och bara va slööööööö.. Men nu i mitt nya liv finns det inte vidare mycke plats för varken skräpföda eller lathet när min älskling inte e hemma. Istället har jag setat och skrivit om den stackars Marco i första uppgiften i Psykologi A. Because I rock. And that's why I'm only två kilo från min startvikt innan jag fick bebis. Ha! Bort med socker å hamburgerdressing och grädde till pannkakan (barnen fick laktosfri glass som dom ääääälskade) och fram med rejäla måltider och fullkornsbröd med leverpastej! Catch me if you can.

Lite senare: Mirabelle vaknade till, skrek efter mamsi och nu ligger hon i våran säng. Det e väl tryggt i stora sängen, t o m utan napp och utan mamma.. Oj oj oj vicket fint barn.. Tjocka knubblår och inget hår förutom nån liten Tintin tofs på skallen, ingen hals (..tror faktiskt inte hon har nån hals), runda kinder, ögonbryn som ser ut som slingrande ormar när hon tänker; men den vackraste varelse jag sett i hela mitt liv.

Nicklas jobbar natt så jag kan lika gärna ha lite bejbisällskap.

No comments: