Monday, July 4, 2011

Chevre

Ojsan bojsan, en hel vecka sen man skrev, känns som mycke längre, trodde det var typ två. Har inte alls varken tid eller ork att lägga upp en massa roliga festivalbilder eller Mirabelle badar i bassäng eller eller just nu, men de finns ju på Facebook rätt snabbt när de tas ;) Men alla har ju jussåm inte Facebook.. Joo, finns faktiskt. Lovade (??) nästan Tina att lägga upp bild på pipmuggen jag köpte idag, men vet ej var muggen befinner sig för tillfället, jo; i kylen, och dit e det långt, speciellt som jag sitter vid köksbordet just nu ;) Jag tar med muggen på onsdag när vi va ska vandra. Tycker annars jag sammanfattade min dag rätt bra i en Facebook status update för några timmar sen medan jag lagade mat, den längre versionen lyder: Gick en promenad till Ica i Britsarvet med Mirabelle idag; handlade inför veckan bl a och Mirabelle flirtade med en massa gamlingar och va sitt überextrasöta jag ;) Sen kom Nicklas hem och han blev riktigt sjuk/förkyld på e.m :( Dryghet att ha förkylning som tar så snabbt å hårt, men han e så dålig, hoppas verkligen han sover bort den och att det känns bättre imorrn, puss puss på nussenosen. Fick lite tvätt tvättad, alltid skönt, vika/hänga imorrn (..man ska ju ha nått att gö då med..). Planterade till slut de sista vita blommorna till balkongen, torkade rent och plockade av visset och tog bort en massa skräp/överflödiga ljuslyktor från balkongen, det blev mys; men det behövs lite uppdammsugning av jord och ska nog även köpa lite nya lyktor och kanske nått att hänga i fönstret på utsidan.. Till kvällsmat blev det hemmagjord pyttipanna sen i lördags som mamma och Millie glufsade då, tog va jag hade hemma, inte Sveriges nyttigaste, men rätt god; potatisklyftor i bitar, kyckling, några köttbullar, ångkokta morötter, sweet chilisås och chilisås, smarr. Till det blev det Malins specialrödbetor i ugn med Chevre ost, blev rätt bra det med..
Har skrivit upp under dagen hur och vad Mirabelle ätit och när hon sovit, skulle vilja ha lite mer struktur, men det ger väl sig.. På kvällen va hon verkligen svårsövd och jag ville bara ta upp henne i min famn och bära in henne till vår säng där hon jämt verkar somna så snabbt, men Nicklas e ju görsjuk så det känns ju megaonödigt :(
Imorrn kommer Karin halv tio och jag ska på skolan 10-12 och 13-16, meeeeh :( Skönt att avverka kurserna och bara KÖRA, men så trök att va ifrån lillan, även fast jag ju vill börja jobba en dag, men jag går med visionen om att hon kommer att va värsta stora å mogna å duktiga tjejen då som totalglömmer en redan på dagisinskolningen..

Kl e midnatt och jag borde lägga mig och få nån vettig sömn.. I helgen när Nicklas å jag va på P&L blev det fjutt, sisådär halv tre gick vi väl å la oss och efter en timme tyckte Mirabelle det va primetime för välling... ;) Skrutto.. Och sen inte att hon kan ligga å dra sig sådär som när hon va mindre, nej; upp med halv åtta tuppen och rulta runt i sängen.. Oh god kiddo..! (I love you). Ikväll har jag även tagit ur allt mitt löshår, nu ska jag toppa å vårda å toppa å vårda på repeat tills det e långt å fint å glansigt och jag ska gifta mig.

Helle, vi får kika igenom Facebooksommaralbumet när du kommer upp till Dalarna och njuter av sömmarn, ska du få se badbilder och annat viktigt ;)

Nusse I love you, puss puss.

Picknick mellan Shangri-La och Venus; där Looptroop spelade, väldigt mysigt med mini Digestive, ko kub ost, vindruvor och oliver ;) Såå romantiskt att bara va viiiii.

På tal om mat så blev det mycke skräp på Peace & Love; men inte en droppe alkohol, har inte ens smuttat sen midsommar, början till nykterist måntro.. Nej, men skämt åsido, i helgen blev det visst oxå lite skräp, men nu kör jag igen på det där braiga spåret som jag så vackert påbörjade och höll mig till i nästan 2 veckor, inga onödigheter! YEAH!

No comments: