Saturday, July 9, 2011

Risotto

20.33

Nicklas har åkt för att jobba natt och Mirabelle somnade på Nicklas axel för en halvtimme sen,; tror hon va såå utslagen av värmen och lite sovtid idag, har varit riktigt vild nu på kvällen oxå när morbror Martin hälsat på. Förutom att äta fiskpinnar och risotto fixade Martin med våra två bärbara datorer och den stora uppdaterade han Internet Explorer i; varvid alla mina favorit hemsidor försvann.. Klur, nåväl, det e väl bara att börja samla på sig dem igen, mestadels va det väl bloggar ;-)

Jag e lite sugen på vin, har inte druckit nån alkohol sen midsommar; snart 2 veckor sen nu, onödiga kalorier tänker jag, men kanske unnar jag mig när jag gjort alla sysslor ikväll. Det ska komma hit lite folk imorrn e.m och måste diska, stoppa undan tvätt (ugh..!) och plocka iordning lite + förbereda diverse. Inte riktigt van att Mirabelle däckar så här tidigt, man blir ju för 17 helt handfallen, ha ha!

Medan Mirabelle lekte/kravlade i mitt knä imorse skrev jag klart uppgift 2 av 2 i psykologin, skönt, fick den rättad snabbt oxå. Nu e psykologin avklarad, CHECK! Nu e det Omvårdnad som gäller, ska va klar 25 juli, gulp, Nicklas e ledig hela nästa vecka, skööönt, då blir det lite intensivplugg, och träning; kom inte iväg på ett enda pass denna vecka, slöo jag :(

21.40

Blev ett glas Gosa nu, trevligt :) Kanske tvättvikningen känns en aning mer spänningsfylld ;-)
Ville berätta om den bedrövliga "Frappen" vi tänkte suga i oss idag från Wayne's. Nicklas förälskade ju sig totalt i Starbucks Frappuccinos när vi var i Barcelona; hans första visit till Starbucks, så det blev väl en tre stycken iaf ;-) Så det va lite kul att Wayne's hade börjat med Frappes; och en sån trevlig smak som blueberry & white chocolate kan man ju inte mostå, Nicklas bjöd och vi gick och satt oss vid ån nära grönskan och tänkte bara njuuuuta tillsammans, lite fredagsmys innan fredagskvällen skulle analkas och Nicklas skulle jobba natt. Dock smakade den riktigt riktigt ILLA; det enklaste sättet att förklara e att om man blandar kallt kaffe och Ekströms osockrade blåbärssoppa får man hur den smakade, mmmmmmmmm? Så jag gick faktiskt tillbaks med båda i högsta hugg och frågade om de hade glömt nått, det va trots allt en sommararbetare där, fick prata med chefen och hon sa att just nu denna va lite mer syrligare så jag fick väl godta det, men jag REKOMENDERAR DEN ICKE!! Vi fick varsina nya, så vi valde caramel, den va väl godare, men inte alls lika gräddig, isig och söt som på Starbucks, inte på långa vägar.

Nu vaknar Mirabelle.

01.34
Har hunnit med en himla massa bra, och det e nog tur det eftersom kl nu e halv två och Mirabelle har magiskt förflyttat sig till min vår stora säng................................. Mys ;-) Vaknade några ggr ikväll och nu när jag själv e på väg i säng och ska upp i ottan orkar jag inte springa nå mer, vem vet när papputten kommer hem. Nog för att jag måste upp och springa efter välling om nån timme kan jag tänka mig.. Har diskat och vikt tvätt och förberett inför kuligheter imorrn och packat Mirabelles väska och lagt fram kläder till oss och sett på lite Vh1, men nu e det sooooovdax, wonderful I'd say :)
Önskar alla en trevlig helg!

No comments: