Tuesday, July 26, 2011

En helt vanlig dag

13.27

Vet inte riktigt var min skrivarlust har tagit vägen, känns som bloggandet blir bortprioriterat; pluggar, ser efter snart 8 månaders bebis som nu reser sig och kryper på alla fyra, ser på film, tränar när jag orkar masa mig iväg osv.. Sen känns det som man uppdaterar världen om småroliga saker på Facebook och visar en hel del bilder där; men det kanske finns andra läsare här? ;-)

Idag är en helt vanlig dag. Mirabelle vaknade 7.30 och va rätt gosig i sängen och la sig på min arm och drog sig ;-) Sen gick vi upp och åt frukost och tittade på tecknat och lekte i vardagsrummet. När biblan öppnat gick vi ner dit; skönt med miljöombyte och Mirabelle kröp runt över hela golvet och lekte med bilar på bilmattan och hittade nya lekkamrater, vi lånade några böcker också! :-)

Jag skriver egentligen skolarbete, men det e genom genom segt, men jag SKA bli klar idag.

Mamma ringde imorse och frågade om jag ville övningsköra till Borlänge för hon ville gå på Elgiganten, känns som det hade varit en enkel flyktväg, men jag sa nix pix, hon åker med Nicklas sen ikväll istället, han ska jobba natt.

18.00

Skriver om hur vilka problem som kan uppstå i andning, medvetande, kroppstemperatur och blodcirkulation; har gjort klar kroppstemperatur och tyyyyp medvetande, 2 down, 2 to go..!

Idag har jag köpt ett nytt nässmycke, det va på tiden, mycke mindre å sötare, men det gamla hålet va lite stort så nya smycket försvinner nästan in i nosen, men det läker väl ihop å blir lite mindre snart..

Nu vaknade lillan, ska fortsätta med nachosförberedelser och invänta Linda för balkonghäng deluxe; mina specialnachos och frozen strawberry margaritas..

Mirabelle har fått sin första tand nu! Idag kände jag den för första ggn, hi hi, mommy's big girl :)

No comments: