Tuesday, July 19, 2011

Det ska bli skriva av..

..men först vill jag bara göra ett kortfattat inlägg om nått som upprör mig för sekunden. Nått jag tycker e väldigt drygt är att lyssna till folk som pratar/skriver om hur lite pengar de har, eller hur de e pank några dagar efter lön/csn/soc.bidrag eller hur de måste vända på varenda krona; för att en kort stund senare va ute på party/resa/shopping/kryssning/bilköp osv.
Jag finner mig ganska duktig på att t ex hitta reagrejer och fynda och handla på Tradera m.m, men som t ex Nicklas och jag som har lika mycke fickpengar kvar när räkningar är betalda så kan jag 10 dgr innan lön/föräldrapenning/csn behöva betala något eller vilja köpa något, men upptäcker till min förfäran att jag ju inte har vidare mycke på kontot, jag har ganska DÅLIG koll på va jag har på kontot, ganska duktig på att spendera så att säja.. Medan Nicklas som snusar som en tok inte alls borde ha så mycket pengar kvar som han har tycker jag och så måste jag muttra lite för mig själv, tills jag kommer på att man ju inte har det så jäkla dåligt ändå och att det kommer en ny månad och om det verkligen kniper så har vi ju sparpengar. Men det finns ju inte på kartan att jag ena dagen känner mig fattig som en kyrkråtta för att nästa boka en solsemester eller beställa en väska från USA. Men ja ja, vi e alla olika..

No comments: