Friday, July 29, 2011

Trevlig torsdag!

Idag började dagen med crunchy och a-fil, för min del, tror alla åt olika, blev även en messmörsmacka för lite tillfredsställa järnbehovet..
Sedan åkte Nicklas och stora tjejerna till Boysen Beach medan Mirabelle och jag gick och matade mammas katter; hon har åkt till Tallinn. Mirabelle somnade strax innan vi kom dit så hon fick tyvärr inte träffa missarna idag. När vi gick tillbaks till stan hade lillis solen mot sig heeeeeela promenaden, sov dock med solhatten nerdragen över ansiktet. Men utan parasoll, så jag bestämde att det nog va dax att investera i ett.

Mötte upp med Jessie och hennes fina Isabelle på Waynes. Jessicas brorsa Jon va oxå där, han sa nått väldigt positivt när vi satt å diskuterade eventuella framtidsplaner, blev lite pepp av att höra det från "nån" bara ..sådär.
Hade gärna velat köpa en stor is chai latte; men jag höll i sockertyglarna så det blev stor islatte istället, gott å svalkande det med..Sen vandrade vi till Babyproffsen å där hade det sålt det sista vagnparasollet igår och nå nya skulle de inte få förrän till hösten.. Känns väldigt viktigt att ta in solparasoll under just den årstiden, här. Eller inte.
Barnens Hus kanske. Vill va ute så mycke som möjligt med Mirabelle; njuta av sommaren.. Och förhoppningsvis håller fina vädret i sig.

På e.m gick vi till Jenny.C och lille Egon för lite mama/baby träff; där bjöds på gott fika och en massa babbel, mycke trevligt. Egon och de andra två bebispojkarna som var å hälsade på var ju flera månader mindre (..kanske inte märktes just på storleken..) och Mirabelle blev så STOR helt plötsligt och skulle klappa på dem när de låg å sprattlade på filten och så, hi hi. Mamsis stora tjej, jag e så kär.Vidare hemåt efter ett pitstop på Ica, förberedde tacopaj och sallad.

Körde ett spinningpass vilket va mycke skönt.

Pajen blev väldigt god och jag va vrålohungrig. Mirabelle blev dock på riktigt trökhumör p g a trötthet och växande tand/tänder :(

När N å stora flickorna drog å hyrde film fick Mirabelle välling och slocknade 19.45.

Vi har sett "Rango" och "I am number four" och jag har lyckats skriva klart det där skolarbetet jag lovade mig själv att göra klart för några dagar sen.. Nåväl.

Mirabelle vaknade strax efter midnatt, men har fått välling nu och verkar somna om..


No comments: