Tuesday, July 5, 2011

What a morning..

Idag va det minsann menat att Karin skulle komma hit med sina två söner och se efter Mirabelle medan jag va på skolan 10-16; men så blev ju Nicklas supersjuk och bestämde sig sisådär strax efter kl 4 imorse att ringa å sjukanmäla sig, helt rätt! Själv hade jag varit uppe å surrat med en grinig Mirabelle som skulle ha välling 3.20..! La henne i vår säng, somnade om för att sen vakna igen, aah, ljuvligt, alla borde ha separerade sovrum ibland.. Obs! Det menar jag inte på allvar ;) Men i vissa stunder; jo. Nicklas - med sitt enorma förkylningssnarkande - gick in å la sig i storasyrrornas rum medan Mirabelle å jag åter igen somnade om, men hade dock alarmet på 8, ville hinna med och duscha och diverse.. 8 kändes olidligt fel när det vankades, så till halv 9 låg vi iaf. Messade Karin att hon kunde stanna hemma; tänkte ta med Mirabelle till skolan på f.m mötet å låta Nicklas ha henne på e.m.. Gjorde kaffe, Mirabelle fick gröt som hon vägrade äta, sen rån med leverpastej som hon verkligen smetade in 1/3 av bordet i och halva barnstolen.. Själv tryckte jag i mig en knäcke och hällde i mig kaffe.. Mailade min lärare och frågade om vi kunde träffas senare i veckan och gå igenom det som skulle tas upp på f.m infomöte, fick inget svar, bestämde mig för att va hemma på f.m, kände hur allt bara va hets, gick in i duschen med Mirabelle.. Tvättade mitt hår utan förlängning, skönt, inge trassel.. Mirabelle lekte med byttor å vispar och jag skrubbade min lekamen..
Efter att ha torkat/smörjt/klätt Mirabelle och själv fått på mig underkläder gjorde jag välling till Mirabelle och la mig med henne i stora sängen, då va kl cirkus 10, efter att hon somnat efter 3 min skulle mitt vanliga jag gått upp och satt mig framför datorn eller börjat skrubba köksbordet eller börjat plocka upp alla driljoner pappersbitar framför TV:n som Mirabelle producerat kvällen innan.. Men allt jag kände va bara "screw that.." När Mirabelle väl däckade blev kroppen ett med sängen och avslappningen va ..kanske inte av denna värld. Längesen jag la mig för att vila under dagtid.. Så förbaskat SKÖNT.
Höll faktiskt nästan på att dåsa bort då det lilla flickebarnet kom på att en halvtimme va lagom sovtid, så halv elva va det upp med korkgluggarna.. Hujedamig.
Karin erbjöd sig hämta lillan om jag trots allt behövde nån barnvakt, jag tackade ja till erbjudandet om barnvakt, men gick dit själv vid halv tolv tiden. Då hade jag hunnit tycka att Mirabelle va lite varm, tog tempen; 37.4; en grad mer än va hon brukar ha, gav en rumpalvedon, den sista, sprang ner på stan innan Karin och köpte mer, efter jag packat babyns gå-bort-i-4-timmar-väska.. Shit.. Hittade dyra tuggummin på Apoteket oxå.
Sen bar det av till Karin och det va ju lite vemodigt att lämna henne där, men hon börjar nog känna sig ok med henne och Mirabelle och Ante e ju lite Mirabelle hjärta Ante e lika med sant och pojkarna ville visa alla leksaker och Mirabelle totalförälskade sig i deras två katter så det hela började bra, sen fick jag sms updates och det hela hade flytit på så bra och Ante undrade om man kunde få leasa kiddot när jag hämtade henne, naaaaw.. DET KAN NI INTE!!!!!!!!! ;-)

Skolan va kul med repetition av blodtryck och venprovtagning och diabetes/socker/insulin, m.m. Vi ska skriva arbete som de andra ska opponera på om en sjukdom nu i Omvårdnadskursen; jag visste inte riktigt vad jag skulle ta för nån tills jag bestämde mig för out of the blue skriva om levercancer som jag inte vet ett smack om men som jag vet någon som dött av. Slut.

No comments: