Sunday, July 10, 2011

Frustration AB

00.23

Shit va less jag nyss blev. Fast kanske inte på riktigt. Man ska väl va van. Jag är ganska på det klara med vilka och vad som betyder nått för mig, i livet.
Smuttar förkylningsmedicin - a k a whisky (det va ett tag sen) - å låtsas att jag e på en konsert (som jag aldrig skulle gå på irl) med Metallica (The Big 4 repris). Degar i soffan och tänker så gö tills jag känner att det e riktig sovtid, va svinigt trött ikväll efter att Nicklas drog till jobbet vid halv åtta; analkande förkylning och lång möhippedag med delvis medhavd baby (som va jätteduktig dock) i solen.. Ja ja, det kan va värre, I know, men ibland blir man väl lättare uttröttad än vanligt.. Mirabelle somnade i famnen i soffan.. La henne i stora sängen efter att hon bökat runt i sin egen hur länge som helst, somnade såklart bredvid henne och vaknade å kände mig sjukt död.. Tog tag i lite uppackning å köksregion å åt en sockerkaksskiva å zappade runt å hittade Slayer (nu har jag bara Anthrax och Megadeath kvar..). Good wake up call! ;-) Så jag återvände sakta men säkert till livet..

Snokade runt på Facebook bland bilder å samtal, hittade en konversation mellan 2 st, varav en var någon jag bjöd över i helgen, hade en hel massa dagar att välja på också: fre? lör? sön? Men personen i fråga skulle jobba och va hundvakt så det sket sig visst, men i konversationen va det istället på tal om att dra nånstans och dricka med ett gäng ikväll.. Happ. Jovisst kan man ändra humör och planer osv, men för en mycket kort tid sen predikades det så fasligt om att jag va en utav två avsaknader i denne persons liv. Inte för att vi umgåtts lika mycke som vi gjorde back in the days, men jag tänkte att why not, let's återuppta det lite smått, det kan bli trevligt, bara vi två (after the baby is in la la land). Men tji fick man.

F.ö är jag så fruktansvärt TRÖTT på omogna barnrumpor och/eller folk utan ansvarstagande för tillfället. Herregud; spendera tid med de som står er närmast å betyder nått för er på riktigt. Kanske jag ska lyssna på mina egna ord och deleta vissa bekanta för gott. Och nej, man behöver inte sett hela världen för att senare dö nöjd, vissa har inte den ekonomiska möjligheten eller ens önskan, och man behöver inte bli chef eller studera på högskolan i 5 år; men för guds skull: gör något med livet och se till ditt eget välmående och de som är beroende av dig och står dig närmast, och om du inte kan ge dig eller dina barn allt det du vill kan du åtminstone sträva efter att göra det bästa av stundens möjligheter. FFS.

P.S Ok, jag gillar viss Metallica, eller; jag gillade Metallica när det begav sig anno 1993 med det The Black smör album ;-) Jag erkänner jag erkänner..

No comments: