Monday, February 28, 2011

Måste - hinna - blogga

;)

Idag har jag haft min andra körlektion; från körskolan åkte vi Promenaden - Svärdsjögatan - Vasagatan - Vallmansgatan, runt runt runt runt runt runt.. Mamma va oxå med, det va bra. Sen kom mormor med hem och fick en kopp kaffe och lite barnbarnsmys.

Linnea med tillhörande pappa drog kort därefter och kl 13 kom Emina på besök för lite klippning. Och babymys.
Vi gick tillsammans ner på stan när hon drog hem och jag traskade vidare till Dalateatern där jag hämtade ut Cirkus Cirkör biljetter och eftersom Mirabellisen sov så sött i vagnen vandrade jag vidare till tågstationen - i det härliga solskenet - och hämtade biljett till Stockholm; 5 kjonoj föj Mijabälls biljett ;)

Vid hemkomst hade jag planerat städning av lyan, men då vaknade bebisen så jag har gått runt med ett 3 månaders knytte i famnen ett tag tills detta somnade och nu ligger hon på sängen med nedfällda persienner och många fina drömmar som virvlar runt i huvet hoppas jag.

När jag städar så tar jag rum för rum. Och jag tror minsann jag ska börja med köket, ytterst lättstädat; så då får man en bra start.

To-de-loo!

4 comments:

Emina said...

Ååh snutt!! Längtar tills vi tar en fika i veckan. Kika gärna i kalendera så fort du kan så jag vet tid och dag. Är lite fullspäckat. Torsdag funkar fint för mig. :) (tid får du bestämma) Kram!

tinatoon said...

När jag ringde SJ o frågade så sa dom att man inte behöver ngn biljett för bebisar om man åker InterCity eller Regionaltåg!?! Att man bara behöver det på X2000 tydligen!?! :/ Men d e väl som vanligt, man får fel info av dem...

Miss Malin said...

Hmm, ja VEM vet. Jag klickade bara i barn 0-6 år när jag bokade online.. Kan väl bjussa på 5 spänn då om det nu skulle va gratis..

tinatoon said...

Ja, och så får vi väl hoppas att dom inte kastar av Snofsan om hon inte har en egen 5-kronorsbiljett om vi åker.... Eller så får väl mamman fläska fram kreditkortet där på tåget o pröjsa 5kr till SJ i så fall, moahahaha!