Friday, February 25, 2011

Runt ett hörn

Igår avslutades kvällen med helsmaskens nachos med en creme fraiche/limejuice/salt & peppar dipsås; Linda å Mia kom över och hjälpte till med slukandet. Tyvärr va det lika mycke skit på TV som ikväll, vi tittade på "Sällskapsresan" ikväll, den har inte jag sett på säkert 15 år, mer..? Vicken simpel skräpighet, tihi.

Vadan mer; mamma och jag va ute och körde bil idag. Bl a till Ica Maxi där det va lönefredagsshopping utan dess LIKE, gaah. Men innan handlingen åkte vi till ett ställe vid ÖB där jag tränat att backa runt ett hörn på min första körlektion, vilket gick väl..sådär bra. Denna gång gick det bättre, när mamma började säja "den va perfekt!" fick man ju lov att göra en till perfekt och en till..

Imorse drog jag med Ellen på Mirabellis sista babysång på biblan, synd att inte det ska va nått mer, jättemysigt. Sen gick vi till Waynes och jag hade ett fullt stämpelkort = gratis kaffe = STÖRSTA latten. Dessvärre kom Ellen på att hon hade diverse magknip och tog sig bara igenom halva glassen och jag hällde i mig kaffe och vi drog hem. Aaaah, barn.

Efter sången spelade E och jag Buzz; "Jungle party".
Sen åkte vi till BVC hela bunten och Mirabelle fick sin första vaccination; en spruta i vardera lår, 2 sköterskor tog dem samtidigt. Pappan fick hålla det lilla lilla barnet, medan mamman stod och tittade ut genom fönstret, usch så hemskt det va, och sicket skri, men hon lugnade ner sig relativt snabbt.

Babyn bara sover å sover, har sovit i flera timmar i sittern framför TV:n, nu slaggar hon i sängen.. Lillan.. Förhoppningsvis mycke sömn i natt. Go natt.

4 comments:

Laiey said...

Fy vad hemskt med vacc. Alva ska göra sin första nu snart och jag ser inte fram emot det. Skriv gärna om hon blev påverkad i efterhand, typ feber eller nåt liknande. för det är jag lite orolig över, att det ska bli knas med sånt resten av veckan efter vacc...

Miss Malin said...

Vi va med storasyrran och lekte hos hennes kompis idag och jag tyckte Mirabelle va rätt varm, så eftersom jag hade med ett helt medicinskåp i skötväskan tog jag tempen och eftersom det visade sig va 38.5 fick hon en alvedon i rumpan. Hon va dock ej gnällig eller så under dagen, bara varm. Hon sov på rätt bra idag, kanske effekt av medicin eller febern. Nu e hon inte alls lika varm och pigg och glad och sprattlandes under sin rosa nallemobil som hänger ovanför våran säng; vårat lovenest har förvandlats till ett riktigt lekland ;)

Miss Malin said...

Skrev lite konstigt, menade förstås: Nu e hon inte alls lika varm, utan pigg och glad och sprattlandes :) Nu gnölar hon dock lite, tror hon vill se Rickard Sjöberg i Postkodmiljonären och höra 79171 ropas ut som miljonvinnare ;)

Laiey said...

haha Jo jag förstod hur du menade även om komman o sånt hade rymt.
Min mormor vann 100 000 på postkoden för nån vecka sen :) jag vill oxå!
Skönt o veta att det kanske inte behöver bli så farligt med vacc då, jag har förberett mig mentalt för en veckas feber o gnäll :P