Friday, February 18, 2011

Veckan

Alltså det e nått skumt angående en viss grej just nu. Och jag vet inte om det är allmän lathet? Ett misstag? Eller slarv? som orsakat detta.. Blir rätt less på det oprofessionella handlande som verkat ägt rum dock. STOR suck. Och jag sitter inte å grymtar alena. Folk står faktiskt på min sida i denna grej, och inte bara familjemedlemmar som kan stå sig partiska i situationer som dessa. Trött blir jag. Wtf.


Vad har hänt sen jag skrev sist.. I tisdags va jag med Malin.R till Borlänge då hon tatuerade sig; det va kul att se hur det gick till, på riktigt, även fast jag gjort en själv, jag kunde dock ej hålla värst mycke koll på min egen tatuering när det begav sig eftersom min kära vän - och tillika tatueraren - Dawn ville att jag skulle ligga typ blixtstilla på en brits i cirkus 3 timmar.. Liiite sugen blev man på att göra en till tatuering, men jag vill gärna komma fram till det perfekta motivet och få mycke rithjälp med detta, har ju en idé.. Delade med mig av denna idé till han som tatuerade Malin varvid jag fick lite tips..

I onsdags hände inte mycke. Förutom att jag va till psykologen, och pratade. Och att det va näst sista delen i Halv åtta hos mig.

På torsdan va till Öppna Förskolans babycafé på Elsborg; där sprang vi på Thérese och hennes 7 månaders Tyra; sicken stor å söt bebis. Tänk när Mirabelle kan sitta upp, ska bli kul och trevligt.. Fast jag ju vill behålla min lilla famndocka.. Mirabelle däckade efter lite sång och amning och vi drog ner till biblan och jag påbörjade mitt psykologiarbete som handlar om huvudbry under graviditeten. Snyggt ord; huvudbry.. Kanske inte riktigt betyder det jag tror. Jag menar dock; klurigheter och jävulskap som händer i huvet när man har en bebis i magen. Sen på e.m kom mamma över och vi körde bil i stan och uppe på Knoppen m.m. Ska köra en gång till med henne nästa vecka innan jag ska ha körskolelektion igen, hoppas det går bättre denna gång..

Idag va det tidig uppgång, kl 6 va Sara och jag på gymmet och KÖRDE, det blev ett riktigt bra pass som varade i ungefär 90 minuter. När jag kom hem mystes det fortfarande i sängen. Nicklas och jag hann med frukost och jag duschade och gjorde mig iordning innan lillan vaknade till och skulle göras iordning, en riiiiktig sömntuta ibland ;) Kl 9.30 va det babysång på biblan; det va riktigt bra, man fick ett sånghäfte att ta hem och det va flera nya sånger som jag inte hört tidigare. Mycke medverkan med rörelser som både små och stora kunde va med på, sen delade han som höll i sångstunden (och spelade gitarr) ut instrument till alla och vid ett tillfälle fick barnen turas om och sitta 2 stycken vid en liten trumma och alla sjöng en liten sång med barnens namn i, mycke gullungar, endel va ju t o m så stora att det fattade trumgrejen, Mirabelle trummade med fötterna.. Nu på e.m har Nicklas och jag bakat kokostoppar med smält mangochoklad; an exotic baking dream come true lixom :) Nu ska jag gå ner till Hemköp och köpa sallad till kvällens chili con carne paj. Bye bye!

1 comment:

Therése, Tyras mamma said...

Hej! :) Hur gör du när du länkar till min blogg via mitt namn? Borde ju ja oxå kunna gö... :P