Wednesday, February 23, 2011

Häng..

09.45

Och just när jag dragit sista draget mascara och skulle ringa lite samtal vaknade babyn till i sittern i tjejernas rum där hon somnat framför TV-spelsskärmen..
Men sen somnade hon direkt av mammans ljuva nynnande i stora sängen bredvid sina buddies Dogge och Valis..
Så då ställde sig mamman och började blogga istället..

Igår va en bra dag; den började med träning uppe på gymmet, den bästa starten på en dag, trots att jag inte intagit nått kaffe igår. Man känner sig pigg, glad och stark hela dagen; wonderful. Sen skulle jag mött upp med Jessica; men hennes ärenden drog ut på tiden och Nicklas skulle dra till jobbet och jag skulle va hemma med sjukis-Ellen.. Men på e.m kom iaf Ditte, Hanna och Hedda på fikavisit, Ditte fick byta blöja och Mirabelle va allmänt glad av att se sin wannabe mommy.. Ellen och jag hade bakat chokladbollar :)

När Linnea kom hem badade syrrorna Mirabellisen i baljan; Mirabelle riktigt njöt, sprattlade runt och sköt ifrån och log med hela ansiktet under hela badningen. Ska bli kul att ta henne på riktigt BAD! :)
På kvällen tog vi det mest chill när pappa Nicklas jobbade; målade naglar och intog blomkålsgratäng.
Idag har inte mycke vettigt tagits vid, än. Ska fortsätta nagelmålandet, bl a göra mina egna, baka chokladmuffins, få besök av Karin & co och se lite filmer ikväll..

No comments: