Saturday, February 26, 2011

Melvin

Idag hade vi playdate hos Karin, Ante (ja, vi lekte speciellt mycke med ANTE), Melvin och Neo. Mirabelle som tog sprutor igår fick dock feber. Eftersom jag hade packat ett helt medicinskåp i skötväskan tog jag tempen efter att vi varit där ett tag och jag tyckte hon blev lite varm och hon hade 38.5 så hon fick en alvedon i rumpan och däckade nästan direkt lillan.. Sov ett bra tag i den stora sängen, mys mys med Ellens mössa ;)

Visste inte riktigt hur bra överens Ellen och Melvin skulle komma lekmässigt, även fast de pratat om varandra och denna lekstund sen de Karin & co va hos oss och lekte i torsdags. Ellen va ju ganska sjuklig då och RÄTT hänging. Men imorse kom Ellen smygandes och kröp upp hos mig vid halv åtta snåret (..alltid dessa ljuvligt tidiga uppvaknanden vid ledighet) och sa: "Idag ska vi till MELVIN". Ja, jiho :) De spelade Wii och lekte om vartannat, det va kul! Blev bjuden på både Kinderägg, äpple, vingummin och klubbor av snällis-Karin, tack för en skön e.m! Fick även träffa pojkarnas faster Mia som va på besök med tillhörande sambo och son Max som va född sista november, lika gammal som Mirabellisen alltså, fast ett kilo större. En riktig söting.

Söta Neo lekte piraaaaaat!
Nu blire Melodifestivalen och "Grownups" och jag ska försöka vinna en fiskmobil på Tradera :)
Nicklas och Linnea har varit på stan idag och köpt simbyxor till Mirabelle på Babyproffsen till imorrn :)

No comments: