Friday, February 11, 2011

Mango

Igår va en riktigt bra dag. Eftersom Mirabelle numera vaknar i normal tid på morgonen kunde vi ta oss till "babycaféet" på Elsborgs familjecentrals öppna förskola. Tina & Esmeralda och Jonna & Ludwig slöt även upp. Det va jättetrevligt där, vi satt i en stor ring runt en rund röd matta och det va barn i åldrar upp till 18 månader. Vet inte om det faktiskt va nån som va så stor som 18 månader, men babyträffen va för bebisar upp till den åldern. Det va väl mest sötnosar som kunde sitta och uppåt i 1-års åldern. Mirabelle va med och satt i mitt knä och tittade nyfiket på alla barn, vi sjöng sånger och gjorde rörelser. Hon va väldigt nöjd och tvärdäckade på plats bredvid pigga Esmeralda som istället sov när hon anlände med sin mamma.

På e.m körde jag bil med mamma! Det va kanske årets sämsta dag att ut och köra på när man inte kört bil på ungefär 1 1/2 år; men det gick bra, fast det va lite halt.. Åkte till jobbet och hämtade nått som mamma sedan lämnade i sin lägenhet, körde in till hennes port och backade sen ut till vägen, flera driljoner meter va det. Efter det åkte vi och hämtade Ellen på dagis och skjutsade hem henne. Och slutligen drog vi till City Gross och handlade lite diverse..
Har bokat min första körlektion på måndag :)

Till middag blev en thaiinspirerad rätt med kycklingspett, nudlar, wokgrönsaker och en jordnötssås (satay) som vi sett på "Halv åtta hos mig". Lite ljus bild kanske..
Idag hade vi tänkt åka till Västerås, men snön öste ju ner imorse så vi drar imorrnbitti istället. På så vis kunde vi ta det lite chill denna morgon och jag gjorde chocolate chip våfflor till brunch :) Ser ut som båda håller koll på Ellen ;)
Har varit ner på stan en sväng; Nicklas å tjejerna har hyrt film. Ska se "Silent House" med Nicklas ikväll och jag va till Systemet en sväng och köpte vin, hann även fynda fina armband på Lindex för 10 kr. Nusse köpte även Marabou MANGO; provade nyss en ruta, väldans god..

No comments: