Sunday, February 6, 2011

Here we are now

Jag lovade visst hela Facebook igår att jag skulle blogga idag. Idag har redan blivit igår, men visst kan jag krafsa ihop några rader om min hutlöst sanslösa vecka, woohoo! Närå.. inget direkt sanslöst har hänt ;)

I tisdags va jag på Kupolen med Lina och gjorde diverse fynd; bl a ett par svarta stövlar på Skohuset som kostat 399kr, men va nedsatta med 70%! Ynka 120kr blev det :) Fick rekomendationer för en hårfärg som skulle va bra att få bort gulblekt hår, den va nedsatt oxå, funkade prima! Mirabelle va med hela Kupolenstrapatsen; och sov hela shoppingrundan! ;) She's such a good baby..

På onsdagen fyllde Mirabelle 2 månader och vi hade BVC besök; hon vägde 5010 gram, stora tjejen! Hon e ingen knubbis än dock, men jag tycker hon börjar bli så stooor, mammas fantastiska lilla pärla..
I onsdags BAJSADE även Mirabelle, fast det kanske inte e nån som bryr sig i...............................................................................................................................................................................................................................................................................?

På torsdan va Karin, Mia å Millie här på finbesök och förgyllde, jag va mest i tvättstugan kändes det som, men ibland måste man ju tvätta. Det e ju så världsskönt när man har så mycke RENT, ibland har man glömt bort vissa klädesplagg när man tömmer tvättkorgen, sånt e bra. Senare på kvällen kikade Nicklas och jag på "Resident Evil 4", det va relativt mycke pang pang i den.

Igår och idag har inte mycke hänt; vikt tvätt och sånt...........

Mirabelle har bara vaknat 2 ggr på natten de senaste nätterna och sen har vi gått upp vid 8-9 tiden, som vanliga människor.Hon kanske äntligen vänt på dygnet lilla tösen.. Jag har nog återgått till mitt ogravida jag som inte behöver så mycke sömn för att överleva. Like!

Nusse har jobbat tidiga mornar (vi snackar börja kl 5 i Borlänge) så igår va jag uppe å såg "Rocknrolla" och sen en väldigt bra polisfilm som t o m jag hängde med i; "Brooklyn's finest", rekomenderad.
Ikväll blev det lite timjankyckling med hot bearnaise, sen såg vi den rätt usla "Psalm 21".
Efter filmmys fick jag soffan helt för mig själv medan sötnosarna slumrade i sängen, kollade på repris av Boardwalk Empire och slurpade ett glas rött..

Klockan har hunnit bli halv ett natten till söndag å Nicklas alarm ringer om 4 tim. Mirabelle började knöla runt och gny små babygnöl för en kvart sen, så hon ligger här i min famn nu och på TV har en erotisk noir-thriller ("Boarding gate") med Michael Madsen tagit vid..

Mirabellisen börjar bli så stor; för nån kväll sen la jag henne på rygg i soffan medan hon sov, gick till köket för att hämta en grej, när jag kom tillbaks hade hon gjort lite gymnastik ;)

1 comment:

Cattiz said...

underbar bild på er två:)

och psalm 21 är rätt ok tycker jag :p