Tuesday, February 15, 2011

Dogge

Mirabelle fick en ny kompis i helgen som döptes till Dogge; en röd plyschdrake som Tariqs dotter Miranda så snällt skänkte efter att Mirabelle gosat med denne drake en hel natt.

P g a det katastrofala ovädret i fredags drog vi till Västerås i lördags istället. Först bodde vi hos Tariq å Pernilla med kids och dagen efter träffade vi Nicklas mamma. Nicklas systrar Andrea med dotter Lovisa kom dit och sa Hej och även andra systern Hanna och pojkvännen Oscar. Mycke trevligt :)

Mirabelle fick så mycket kläder; jeansklänning med vit body med spets från Tariqs familj, ytterligare en jeansklänning med rosa kofta och tights av farmor och rosa byxor och cool body av Hanna. Kläder e bra.

I förmiddags hade jag min första körlektion; körläraren va jättebra och trevlig. And caused no drama. Ha ha. Jag va ju ute och körde med mamma för första ggn på 1 & 1/2 år i torsdags och tyckte själv att det gick strålande, men när jag va ut idag fick jag 2 listor med anmärkningar, vilket förvisso va bra grejer att träna på. Mamma: När kan vi ut och köra? Denna vecka? Ska försöka sätta upp en ny lektion inom 10 dgr. Då skulle vi köra i centrum och träna på alla kassa saker från idag. Ha ha..! Jag som trodde jag va värsta dunderchauffören. But hey, jag tog körkort i USA för $10..

Sen va vi på babycafé tillsammans med Tina & Esmeralda och Jonna & Ludwig, men Mirabelle va lite tröttis och sov mest. Men lite va hon ju vaken.
På måndagar e det ju på e.m och på torsdagar e det ju direkt på morgonen; så jag antar att det passar henne bättre, men vi ska väl fortsätta gå på måndagar oxå när vi kan, kul att komma å träffa lite folk och kanske stifta nya bekantskaper och kanske nya polare till Mirabelle. Våran föräldragrupp ska f.ö börja träffas på Elsborgs Familjecentral (där babycaféet håller till) snart.

Efter det blev det fika med Tina & Esmeralda och Mia & Mille på e.m :)

Nu på kvällen har vi Alla hjärtans firat med sushi och champagne och tittar på "Get him to the greek", helmysigt.

F.ö har jag inte gått ner i vikt som jag sa att jag skulle. Det har gått 2 veckor sen jag bloggade om det (tack för påminnelsen Tina, *harkel*). Men det ska komma bort. Jag måste bara anta lite mer karaktär och börja svettas en aning mer än vad jag för tillfället gör.
MEN IDAG. Kom det ett ultimatum i posten. En bröllopsinbjudan. Alla vet att man inte kan åka 50 mil och möta en massa nya folk och va ett fetto. Och det e snart denna fest; 26 mars. So there you have it ;)

1 comment:

A-K said...

Jag har ju åkt bil med dig utan fadäser så jag är helt övertygad om att du kommer klara körkortet galant. Trafiksituationen är ju aningen annorlunda i Falun än NY...Kram!