Saturday, February 19, 2011

Cerazette

Men fy f-n va vidrigt jag mår idag.

Är det några fler än de jag idag rådfrågat om Cerazette som tagit dessa minipiller? Jag glömde ta ett piller i förrgår och fick mensflod igår fast jag nyss haft. Så jäkla drygt. De jag diskuterat dessa piller med idag sa att de fick fruktansvärda humörsvängningar och gick upp i vikt. Åh, precis de biverkningar jag gärna vill lägga mig till med.. Men även att mensen skulle avta, för att för endel försvinna helt. En kompis sa att hon mådde skit i början och va jätteledsen. Va fasen e det man som kvinna går igenom egentligen??? Har även läst online att sexlusten både kan öka enormt liksom minska.. Kul.. Och vad va det en annan kompis sa.. Jo, hon hade fått dessa piller utskrivna; men struntat i att ta ut dem efter att hon läst online att mensflödet kunde bli enormt.
Kanske har kroppen inte vant sig heller, som en annan kompis påstod.
Minipillren måste man ju knapra medan man ammar, sen kan man ju få andra utskrivna. Samtidigt som jag vill att lillan förblir minigris för evigt hoppas jag att hon växer till sig snabbt så man kanske kan lägga amningen lite..åt sidan. Personligen finner jag det inte supermysigt att amma.

Håller på debatterar med mig själv om var, hur och när vi skulle ta och börja på babysim. Fick för ett tag sen reda på att Grand (som vi ju bor så nära) hade babysim, men 1200 kr (man ska betala allt på en gång) för att plaska med bebisen.. Njaaaa.. När man kan bada helt gratis (ingår i gymkortet jag har på Actic på Lugnet) i Lugnetbassängerna..

F.ö är Mirabelle inne i en helt fantastisk fas nu och vaknar 1-2 ggr per natt. Igårkväll gick Nicklas å la sig lite tidigare än oss eftersom han skulle upp 4.20 imorse, så vi satt uppe och kollade på "Changing Lanes" (som jag ej sett tidigare) och Mirabellisen somnade väl runt 23 i famnen, utan flaska, hon brukar få flaska rätt sent på kvällen. Sen sov hon till strax innan Nicklas gick upp, så jävvla ljuvligt. Hon måste fått de där sovgenerna av sin far. Min mamma har berättat att jag också sov en hel massa när jag va bebis. Nu sover hon igen så jag ska passa på att diska (woohoo).

1 comment:

Therése, Tyras mamma said...

Ja äter Ceracette å gjorde de även innan graviditeten... Ja kan upplysa om att ja fortfarande inte fått nån mens sen min lilla baby titta ut (å de klagar ja absolut inte på ;P), dessvärre kan ja känna av humöret lite å "mensvärk" men inte nå mycke! :) Så ja tycker dom funkar BRAAAAAA!

Kram på 're å va härligt att Mirabelle äntligen fattat när på dygnet man ska sova!!!! ;)