Monday, October 11, 2010

Rejsstart på veckan!

16.16

Vaknade runt 7.15 imorse av ett litet *plingeling* i mobilen, tur va väl det eftersom jag hade blivit bokad för jobb 8 - 14; lite hårt att ta sig upp, tröttheten va ett FAKTUM, ögonen va igenklibbade oxå (gode gud, inge sjukeri tack, *prosit!*), zombiebredde 2 mackor och hällde kaffemjölk i Ellens prinsessflaska och masade mig till jobbet.
Det va en bra dag på jobbet, dock mycke tvätt och klädvårdsbestyr.
Väldigt okomisk tajming då jag nu har tvättstuga här hemma 14-18, jihoo lixom ;)

Hade fått tillbaks papper från Lönekontoret angående Havandeskapspenning, ringde upp chefen och fick träffa henne på direkten, nu ska jag skicka in dessa papper; en gång för alla, slut. Om 11 dagar blir det inge mer jobb för mig. Då stundar istället; After Work, högskoleprov, Barcelona, gö klart i lyan, halloweenfest, plugga, babyshower.. Tagit mig vatten över huvet say what..?
Hon e så snäll och TREVLIG den där Carro (chefen), så behagligt när man har att göra med såna människor. Inte sant? :)

På tal om vatten över huvet vet jag inte riktigt va jag ska gö med min matte B kurs för tillfället, har lixom NOLL engagemang vad gäller den där mattematiken.. Bestämma denna vecka. Har ju andra kurser att hänge mig åt, som tidigare nämnts har jag ju redan gjort matte B och fått godkänt förut, ville ju bara gö en slags repetition så jag kan slänga mig in i matte C nån satans gång..

Efter jag träffat chefen idag raskade jag vidare mot Ica, glömde helt bort att köpa Cola Light; jag som va så sugen och behövde piggas upp. Gröthjärna.
Halv ett idag va jag helt färdig, satt på en bänk i en tvättstuga och va helt kraftlös. Det e samma nu när jag satt mig i soffan, helt slut lixom.. Det går bra så länge man e uppe på benen och springer runt på jobbet, men när man väl varvar ner eller sätter sig så....................

17.12

Jag borde:
~ snygga till på balkongen; ta bort de gamla sommarblommorna, städa upp all ljung och mossa som jag plockade å blev över..
~ säja till Nicklas att ta ur alla böcker ur hyllorna så jag kan börja sandpappra och måla..
~ lära mig hur man fäller ihop barnvagnen..
~ köpa nya syreneutraliserande tabletter för min halsbränna som gör sig påmind dagligen..
~ vattna blomman som hänger i vardagsrumsfönstret..
~ göra avstämningsuppgifterna i kemin..
~ färga det skabbiga håret (fredag..??)
~ posta alla halloweenmaskeradinbjudningar som inte blivit skickade eller utgivna (obs, detta kalas e endast för folk i vår närhet med kids; så resterande behöver ej känna sig bortglömda..)..
~ slänga bort Nicklas fula ljuslyktor med snäckdekorationer i smyg, eller åtminstone ställa bort dom nånstans till framtida tikiparty..

Fast jag tror jag satsar på att duscha och bli en ny människa som man säjer, så här snart halv sex på måndagkväll.. Känns dock inte som jag har nått rent att sätta på mig, förutom klänning..

19.36

Jag e såååååååååååååååååååååå hungrig. Men maten e ju icke klar. Det blir kycklingfilé med ugnsbakad potatis i olivolja å rosmarin (Nicklas säjer att jag aldrig gjort detta tidigare, men det tror jag närmare bestämt, det e ju en paradrätt), ångskokad broccoli och bea-sås.
Vi tittar lite på "Halv åtta hos mig" medan maten donar till sig själv i köket.

Fy bubblan va trött jag e...................................

No comments: