Wednesday, October 13, 2010

Allmänt blajj

Jag e så SJUKT trött..

Vissa kvällar håller jag mig vaken framför TV:n till midnatt, vissa...inte. Idag har jag varit trött sen jag kom hem på e.m; fikade Wayne's med Linda och kikade stan en snabbis.
Det kunde ha blivit ett längre stadshäng om jag hade tagit rätt kreditkort i Nicklas plånbok imorse innan jag gick på kemilektion.. Upptäckten ägde rum inne på Clas Ohlson.. Nicklas på telefon: "..men e det kortet med en isbjörn på..?" Nää Nicklas, ingen J---A isbjörn.. Nähä.. Men då va det ju det gamla jag hade i min hand (spara obrukbara kort i plånboken e ju oxå nödvändigt..) och isbjörnskortet låg i tryggt förvar i Nicklas plånbok i Blge. Sen tyckte ju dock min fantastiske pojkvän att jag kunde åka till Kupolen å tröstshoppa lite ;) Men då hade jag ju fysiklektion om 2 tim.

Kom hem, slog mig ner på sängen med dator och kemi avstämningsuppgifter (den ena mer svårförstårligare än den andra..), gjorde klart ett papper, gav mig på nästa halvgjorda papper (Word dokument alltså) och blev efter ett tag enormt trött. La mig ner för att vila ögon och huvud lite innan fysiklektion, och somnade.................................................................

Så ingen fysik ikväll, och vi som skulle ha repetition inför prov nästa vecka :(
Jag har knappt ork att ta mig ur sängen nu.. 19.00 på kvällen lixom.. Vet inte hur jag ska piggna till. Cola light? Kaffe? Vatten? Nu börjar ju förresten Vem Vet Mest..

21.40

Nått Vem Vet Mest blev det inte (förrän repris kl 21) för jag skulle försöka hetsa ihop lite pajmiddag som det va meningen att vi skulle slänga i oss innan vi hade tänkt dra på bio. Gick dock aldrig på 21 bion, skönt nog, behövde verkligen ta igen mig, tur att Nicklas är förståndig och kan övertala till ens eget bästa :)
Det blev en rätt god paj med en "fyllning" av fårsalami, ångkokt broccoli, 2 ägg, lite gratängost, en skvätt gräddfil, en skvätt mjölk och slutligen en skvätt creme fraiche paprika chili..

Av måndagens tidigare nämnda saker-jag-borde-göra kan jag nu stolt checka av att jag:
~ vattnat blomman som hänger i vardagsrumsfönstret! Och tillika alla andra krukväxter i hemmet, inte så många.. typ 3. Det va fler i somras när vi hade en hel balkong full; det va fint med alla vita.
~ Har även gjort klart ett papper avstämnings/inlämningsuppgifter i kemin! :) Ska maila dom till lärarn NU. Tror faktiskt inte det andra pappret va hetsbråttom just nu.
~Köpte även hårfärg på H&M idag; eftersom Garniers Truly Blonde blev så lyckad förra ggn ska jag ösa i lite innan vi åker till Västerås på lördag :)
~ Nicklas har även så snällt röjt ur alla böcker m.m ur bokhyllorna. Nu blire att sandpappra å måla.

No comments: