Friday, October 22, 2010

Fredagsmyyys

9.00

Bestämde att Ellen kunde få va hemma med mig idag och chilla (fast jag ska minsann dra ner henne på stan etc); min första hemma-på-havandeskapsdag. Kommer att bli fullt ös idag; har skickat iväg Linnea till skolan, duschat, messat folk om deras adresser så jag kan skicka en viss inbjudan, ska dricka kaffe, bädda, diska.. Kl 10-14 har jag tvättstuga; ska tvätta sofföverdrag och en stor jacka jag lånat av Mia bl a, sen kanske man ska ha nå rena kläder till Barcelona? Men det e väl bara att kolla i klänninggarderoben ;)

Hoppas att det blir lite ordning i v-rummet de kommande 2 dygnen; ska köpa längre TV och internet sladdar idag så vi kan börja möblera om! :) Sen antar jag att den andra Expedithyllan monterar ihop sig själv...

12.20

Tvätten torkar för fullt; både nere i tvättstugan och uppe i lyan.

Ellen å jag har käkat stuvade makaroner och ska dra till återvinningstationen och sen ner på staden för diverse inköp; sladdar, gurka..

17.05

Ellen å jag va ner på stan en kort vända efter lunchen; handlade lite diverse inkluderat nya trosisar på Åhléns :) Ellen va så duktig och bar en kasse med stora PET-flaskor. Nog för att hon e 5 år (nästa månad), men hon e ju så mini; så det e lätt att ta henne för lite miniare än va hon e. Tycker jag.

Mycke besök idag; vaktmästar-Micke har skruvat kökslucka, Jimi (som bor mittemot oss) va över en sväng och pratade foto och Linda kikade in och fikade munk.

Det börjar bli lite ordning i det nya v-rummet: tack vare Nicklas som började dona runt, dammsuga, flytta möbler, satt ungarna i arbete och fick in lite böcker i nya hyllan m.m; fabulous, kan nog bli hur mysigt som helst i v-rummet! :)

22.07

Har varit på trevlig After Work med diverse arb.kompisar på Bishop's Arms ikväll, när jag gick va det uppvisning med crosscyklar som hoppade över Faluån, übercooligt för ett X-Games fan som mig, det va dock pissigt kallt ute så jag drog hem till värmen och myset ;)
Roligt att träffa Frida och höra om högskolepluggeriet; väldigt inspirerande!

Nu ska jag äntligen ta bort sminket med Andrea Eye Q's som inhandlades innan middan ;)
Imorrn: högskoleprov.

No comments: