Wednesday, August 25, 2010

with every heartbeat

Syster yster kom hit imorse och vi - Ellen, jag, Mia - gick i samlad trupp upp till Ellens dagis, eller ja; Ellen blev skjutsad i vagnen annars kanske det lätt skulle tagit 23 år innan vi kommit upp till Manhem..

Sen gick Mia å jag till gymmet och det vaaa så skönt, jag älskar att styrketräna. Funderat på om jag kanske ändå ska ta upp mina personlig tränar drömmar igen. Va till en början tveksam att man skulle kunna försörja sig på dylikt i Falu Stad, men det yrket måste väl existera även här. Sen började jag prata med Sara.E om t ex företagsfriskvård och har även haft mina tankar på att starta "boot camp" som ju e så poppis i USA/New York, ok; jag menar New York och L.A, för några andra platser har jag inte upplevt det på. Det e ju så enkelt att starta upp oxå. Jaaa.. tål att tänkas på. Mjaa..jaaa.. Just nu e man ju ganska gigantiskt gravid och tjock (nää?!), men det kommer väl en tid EFTER graviditeten, nästa sommar t ex.

Efter gymmeligym va Nusse å jag till MVC och N fick träffa barnmorskan Marie och vi pratade å tog blodprov och blodprov och hon klämde på magen och mätte (den va ÖVER den normal kurvan; alltså har jag en fläskigt stor mage, kunde jag konstaterat själv...) och vi fick höra hjärtslagen. Det gjorde mig faktiskt lite tagen och lite tår kom i ögat och N fick komma å hålla handen. Marie sa att jag hade lite dåligt järnvärde, så jag traska till Apoteket och införskaffa några järntabletter idag.

Sen besökte vi Willys och köpte 2 kg köttfärs.

Ikväll ska N laga middag IGEN. Eller, jag skulle visst få äran att koka spagetti (..för den har jussåm blivit lite klibbig när N gjort den senaste gångerna..men man kan ju inte va bra på allt).

Nu ska jag dra iväg på nått spännande.

No comments: