Monday, August 9, 2010

Molning måndag

Så började ännu en vecka. Bra dag på jobbet med sköna folk; Sofia, Samuel, Tobias (m fl?). Ditte sa att jag såg smal ut och det va ju uppskattat, hi hi.
Endel bebisprat idag, ofta folk som börjar med att fråga nått.. Många säjer att det kommer att gå sååå snabbt fram till bebins födelse; men jag tycker december känns far far FAR away.
Nu e det 3:e vintern jag bor här och jag är så glad att jag har Nicklas (å snart Mirabelle) i mitt liv, det e myselipys med endel andra människor oxå (diverse släkt typ).
Vinter här e så jävla sugigt. Endel säjer att det kan va fint och så.. och ja; det e fint att titta på snön som gnistrar, och det kan gärna va en massa snö och lite kallt i december..men det räcker GOTT å väl. Jag hoppas L & K flyttar till Kurdistan så man kan få en solig tillflyktsort. L.A e ju så underbart; men ligger ju så in i h----e långt bort..

Efter jobb va Malin å jag upp till Lugnet och simmade 1 km i utebassängen medan de mörka molnen hängde över oss, det va uppehåll i alla 1000 meter dock :) Skönt att simma, jag hade så mycke träningsvärk i ljumskarna och tänkte egentligen styrketräna, men det får bli imorrn istället.

Sen så blir det planering av veckans matsedel, food shopping och ta reda på 100 ton tvätt efter att jag samlar på mig lite härlig energi på gymmet imorrn. Oh la la vicken tisdag va?? ;)

Nu ska vi se film.

No comments: