Wednesday, August 18, 2010

Skitväder

Nicklas alarm ringde väl runt 4.30 imorse; andra morgonen i rad satt jag mig yrvaket upp och fattade nada, trodde att JAG skulle upp, fattade inte hur man slog av klockradion osv.. Dryghet. När N dragit låg jag och fick driljoner tankar i huvet och kunde ju INTE somna om, tyyyypiskt.. Strax innan 6 slumrade jag väl till; kanske inte så bra tajming eftersom MITT larm va ställt på kl 6. Glääh. Intog en god men onyttig frukost iallafall.

När jag kom till jobbet stod det på mitt schema i jobbmobilen att jag slutade 14.00 medan jag va inställd på att sluta kl 13, fick lov att leta på ett utskrivet schema på kontoret; och visst slutade jag 13, så då blev det att hets-ändra-om lite på morgonkvisten; men det gick bra tack vare megakoll-Frida.
Sen va det en en väldigt lugn dag. Men typiskt nog hade jag fått gamla härliga Östanforsansikten dagen då det skulle börja SPÖREGNA på eftermiddan. Östanfors = cykelavstånd, utan paraply = dyngsur. Buuu..

Nåvälis.. Gick å hyrde koreanska vampyrfilmen "Thirst" som vi ska se om en timme, sen hem för lite lagom slapp eftermiddag i soffan med laptopen framför nosen. Nu på kvällen va Tina å jag på gravidvattenyoga; gick lite bättre med balansen denna gång och riktigt avslappnande. Märkte att jag ju faktiskt har lite babymage nu. Men det e 2 riktiga tjockisar där som nog e redo att ploppa vicken dag som helst. Sen vidare hem mot snyggopojkvännen, blodpudding och Vem Vem Mest :)

Jag behöver baka äppelpaj nu.

1 comment:

Frida said...

Megakoll-Frida, hihi! Tack!