Wednesday, August 4, 2010

Back in Falun

Vi kom tillbaks från Skåne i lördags, ganska sent..

Började 3 veckors vikariat på Kransen i måndags, det e trevligt inne på Kransen, om jag fick anställning skulle jag nog vilja jobba där inne, men jag vet inte om nån tänker gå i pension inom de närmsta åren.. Sen kan jag väl inte direkt påstå att jag vill jobba på Tisken Öst i all evighet.. Men OM.. så att säja.
Korta dagar denna vecka å ledig helg, riktigt lyxigt. Det finns inte så många fysiskt krävande kunder på Kransen; men stressen tär på en mer såhär i graviditetstider..bu å bä..

En annan jobbrelaterad grej e att min syster ska börja gå intro på ett nytt jobb på måndag; GRATTIS! :D

Tjejerna e här denna vecka fram till på fredag; Linnea har hängt med sin kompis Isabelle som bor mittemot och jag har hängt med Ellen efter jobbet. I måndags tog vi en prommis till Willys och köpte typ 24 mini baguetter..
Igår va jag till doktorn och fick ett plastverktyg uppkört i ANALEN; ljuvligt. Sen drog jag upp till gymmet, tog ett kort som jag tänkte lägga ut på bloggen, så idag märkte jag att min syster mobilbloggat från när hon va på Lugnet igår, så det va man ju inte direkt först med ;) Det va skönt att träna iallafall, av outgrundlig anledning är jag ju där alltför sällan numera :( Gym påminner om New York för mig, man lyssnar på träningsmusik man tränade till där och låtsas att man fortfarande kan trycka 320 lbs i benpressen medan man lyssnar på "Apply som pressure" (Mark Ronson/Paul Smith); jag hade väldigt matchad musik med träning..haha!
Mjahapp. Efter gymmet gjorde jag vitlöksbröd - för första ggn - av 8 av minibaguetterna; jättegoda blev dom! :) Gör så här: Dela Eldorado minibaguetter, pensla/blöt med lite vatten, blanda smör/margarin med massa pressad vitlök och Findus persilja (funkar ju med färsk oxå säkert..), in i ugnen 220 grader i 10 min.
Har solat på Open Sun idag, skööönt.. Sen gick jag å köpte mitt efterlängtade fräscht kritvita linne på Gina ;)
Linnea e på bio och Nicklas e och kikar diverse fotbollsmatch på Kopparvallen.. Ellen å jag mumsar lyxmuffins och tittar på Barbiefilm..

1 comment:

tinatoon said...

Men helt ärligt, nu kommer jag inte missa vår dejt imorgon för jag vill gärna ha en vidareutveckling av plastverktyget i analen tack! Inte hur det kändes o sånt, men VARFÖR såklart!
Förresten, läste du artikeln i Expressen om kinesen som fick en ål i analen??? :P