Friday, August 20, 2010

Kärlek

12.47

Det ser ut som snö ute; men det e pytte pytte små regndroppar. Får jag hoppas. Mia ringde imorse och talade om att det va höstruskstatus på vädret då, urk, för en halvtimme sen talade N om att det va ca 12 grader ute. KALLT. Innedag. Har tvättstuga om en timme. Mysdag inför jobbhelg, N drar tyvärr till jobb ikväll :( Hoppas verkligen det slutat regna då.

Nicklas spelar sin 74:e match idag på Football Manager och jag har läst ut Martina Haags roliga "I en annan del av Bromma" som jag fick av Nicklas förra lördan då vi va och köpte lördagsgodis på Willys.

16.43

Nej men ser man på: SOL! Både ute och i hjärtat för tillfället. Känner mig så glad på sistone; har fått uppleva så mycket obeskrivlig kärlek att jag nästan blir stum ibland; Nicklas har sagt så många vackra saker.. Idag när han kom hem från bankärende hade han lånat 2 Martina Haag böcker på biblan, utan min vetskap, bara sånt gör mig jättelycklig, tihi :)
Ser ljusare på framtiden oxå, förut har det känns motsträvigt med en hel del, nu känns det istället som jag har en massa olika möjligheter; har mycke idéer och så..

Jag ska hetsplocka mina ögonbryn, byta om från pyjamaslinnet och dra ner persiennerna för att sen avnjuta lite soffmys med N som hittat nån film på TV han ville kika in om 10 min.

19.38

Hade väl tänkt mig nått annat till fredagsmysmiddag, men N önskade pizza ikväll så Salladsbaren fick sig ett besök för en timme sen, min va väldigt god med färska tomater, oxfilé och bearnais. Nicklas gjorde en så fin sak för mig idag som jag uppskattar så otroligt mycke att han skulle kunna få pizza varje kväll om han ville, om jag hade råd (ha ha!), men lyckligtvis tycker han om min hemlagade mat oxå.

No comments: