Sunday, August 8, 2010

Slapp söndag..

Igår när Lina ringde och talade om att de var på väg från Borlänge för att hämta Astrid antog jag att Astrid sprungit å gömt sig nånstans; bara för att göra det extra besvärligt, men då låg hon som den sötaste lilla missa hon är i barnens docksäng (sån där man bär.. vet inte riktigt vad det heter..)..
Linas vän Linus verkade iallafall jättetrevlig, bor på nedreplan med utegård och granne med sin bror med kattälskande flickvän; perfa! Messade med honom idag och han talade om att det verkade fungera bra hittils och att hon visste var toan och maten fanns. Det känns bra iallafall! :)

Igårkväll va det födelsedagsmiddag för Emina (20!) på Rådhusgården; hon hade bokat bord för sin vackra väninnor och alla va nöjda med sin mat!

På rekomendationer av Malin.R hade jag förbeställt ceasar sallad med kyckling; den va verkligen smaskig! Liiite mycke dressing kanske; men mycke smak på kycklingen och fräsch sallad.

Eminas storasyster Jasmina, min lillaste lillasyster Mia och självaste födelsedagkiddon till bords:


14.26

Jag har tvätteftermiddag.. Tonvis med tvätt; kuddar, fåtöljöverdrag, kuddfodral, kläder från Skåne, kläder från veckan som gått, handdukar, sängkläder från Skåne (..tror skiter i det för denna gång..förhoppningsvis får ingen magsjuka inom den närmsta veckan..) osv.. Nåväl, det ska väl göras va..?

I förmiddags åt jag rostade mackor med surimi, ägg och majonäs; ganska gott måste jag påstå.

20.03

Gör mig redo att se Rec 2, verkar som en riktig myselipys film som Nicklas bestämde sig för att hyra..

No comments: