Monday, January 16, 2012

Var tar alla timmar vägen..??

21.18

Va tusan alltså. Idag försökte jag verkligen intensifiera hela dagen och göra alla uppgifter på dagens lista. Men allt blev då inte avcheckat :( Bu. Men jag skrev in mig på Arbetsförmedlingen iallafall, kollade vårdpedagogikböcker på biblan (hittade nada och Mirabelle va putt), klippte alla monstrets klor, gick en kvällspromenad med Malin (härligt!), pratade med systeryster i telefon (skönt), vek och stuvade undan alla kläder (hur mycke tvättade jag egentligen igår på ynka 2 timmar?!), fick mvg i ett arbete om vårdplanering (yeah!), strök 3 skjortor/1 klänning/2 blusar/2 bordstabletter.

Det där med strykningen e jag fortfarande rätt paff över eftersom Mirabelle var vaken..

Denna vecka ska vi äta:
Måndag: Spagetti Carbonara a la Malin
Tisdag: fiskpinnar, mos, brysselkål, lemon/dill sås
Onsdag: enchiladas
Fast sen har jag inte kommit på nå mer..

Jag har mens och det e JÄVLIGT drygt. Hela kroppen e helt uppsvälld som en slags gravid valross och man skulle kunna sätta i sig hela chokladhyllan på Hemköp (...och DET e rätt mycke choklad). Har tryckt i mig en chokladmuffins från Lugnetfikat i helgen och just huggit in på en Butterfinger, jag som varit så duktig denna månad (detta ÅR låter ännu bättre) och även hällt upp ett glas rött (har inte druckit alkohol sen nyår), men e det sånt här skit i görningen så e det. Som min syster skulle sagt: man får. Jag gjorde precis 150 situps innan jag satt mig framför datorn, träningsmattan ligger fortfarande bredvid mig, där kan den få ligga till imorrn..

No comments: