Thursday, January 5, 2012

Mozarella

Mirris Pirris vaknade 10.45 imorse, galet, nu på kvällen hade hon dock feber (38.8) vid 20.30 tiden, så det var förmodligen nått analkande som låg och grodde.. kanske.

Vi fick besök av Linda på e.m och intog lite avocado/basilika mozarella (Ica; att REKOMENDERA)/tomat smörgåsar. Lindis tog sig även en och annan choklad. Själv hade jag tänkt ha en vit januari samt utan onödiga smarrigheter, än så länge har jag stoppat i mig lite EKOLOGISKT jordnötssmör (en aning nyttigare med den ekologiska varianten, men anyhow..)..

Började så smått plocka undan julen; får fortsätta imorgon. Önskar vi hade mer garderob och förådsyta i denna lägenhet, det finns ju INGENTING. Ingenting kvar iallafall. På tok för lite garderober för 5 personer; både mina och Mirabelles kläder ligger i bokhyllorna..

Oh la la, nu börjar "Dr 90210", I like plastic surgery.. Och L.A ;) Fast idag var de visst lite all over the place..

Men jag sitter förvisso här och pluggar.. Lindrande Vård; det är en tuff kurs, uppgifterna handlar om palliativ vård, fallbeskrivningen ur boken handlar om en döende man som har cancer, jag tänker på farmor och farfar mycket och gamlingar på jobbet som vi börjat tagit hand om livets slutskede. Det är dock en intressant kurs fast jag är så rädd för döden; döden är ju något man kan "stöta på" i olika vårdskeden.

No comments: