Thursday, January 19, 2012

Myller

"Dagarna dom går å går efter varandra.. Måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag, söndag. Månda'n försvann.. Måndag måndag kom tillbaks.." Sen kom jag inte ihåg nått mer. En sång som Macke lärde sig antingen på lekis eller hos dagmamman.. Denna vecka har gått supersnabbt, varför gör de jämt det när man har det så lugnt och gemytligt. Malin.R har börjat på spinning på Friskis, jag har klippt Macke, samt tryckt i mig en enorm mängd choklad; jag FÅR helt enkelt denna vidriga vecka.

Mirabelle har varit på dagis SJÄLV denna vecka: tis, ons, tor 9 - 14; hon har gråtit och varit lite smått hysterisk varje morgon jag lämnat henne, då känns det kul att gå hem, speciellt som hon gnyr "mamma, mamma, mamma, mamma, mamma.." och sträcker med armarna och snubblar fram på gården och ramlar på den hala marken.. Nä fy. Imorrn e det INGET dagis. Sen tror jag att jag ska försöka hämta henne så snabbt jag gjort jag allt jag behöver för dagen hädanefter. Men man har ju så mycke att göra. "Städa badrummet" stod redan på måndagens Att göra lista lixom, är badrummet rent? Nix. Dock SOVER hon ju, det lilla pyret efter lunch, så man kan ju inte komma och kidnappa henne ändå så kom jag på. Nåväl, får fokusera på mitt; plugg plugg plugg.. Idag fick jag slutbetyg i Lindrande Vård; MVG! Har fått MVG i alla valbara kurser; hö hö. Skulle va intressant att arbeta med gamlingar i livets slutskede, fast jag varit så anti döden tidigare, jag e ju lite av en tidshetsare i livet själv och vill ta vara på varje minut och dag, och då tror jag det skulle va givande att ge en döende människa det bästa och värdigaste slut man har möjlighet att åstadkomma.
Det finns en distanskurs för undersköterska med cancerinriktning som jag funderar på till i höst.

Imorrn har jag hundra miljoner grejer att göra igen. Jag hoppas Mirabelle tänker ligga och dra sig som hon har gjort hittils denna vecka, så kan jag kliva upp tidigt, gö kaffe och dona med mitt.. Tjingeling!

Räkchips va gott som mellanmål hem i vagnen. Älskade att hämta upp henne denna vecka, myselipysfnys..

2 comments:

tinatoon said...

Mamma jobbar på Onkologen och dom har ju ett nära samarbete med MoH-teamet. Dit får du söka dig sen om du tänker gå den där distanskursen. :)

Miss Malin said...

DET visste jag då inte.. Att hon jobbade där alltså. Intressant..