Friday, January 6, 2012

Olika faser

Igår ville jag verkligen bara frysa stunden för sisådär ett år eller två när Nicklas och jag satt på Kopparhatten och fikade, och Mirabelle tog sin e.m tupplur.. Likaså när hon gått och lagt sig för kvällen och vi myste till "Tropa de elite 2" med relevanta tilltugg..

Det är så skönt att ha plockat undan julen - förutom den lilla upplysta staden i tjejernas rum som jag tar i helgen då jag även tänkt organisera lite där inne - har även försökt organisera och städa (vårat sovrum är samma kaosstatus, men nångång så..).. Skrivbord och bokhyllor fick sig en tillfixning igår. Gaaaaaahhh, mitt liv är så händelselöst.. "jag har organiserat skrivbordet.." JAHA.
Iallafall så blev det så fint och stilrent när allt jultjafs försvann. Trodde det skulle bli omysigt när alla stjärnor m.m försvann, men jag saknar det inte ett dugg.

Jag skriver skoluppgift om krisens olika faser utifrån en fallrapport om en cancersjuk man. Mirabelle sover, hon har varit så gnölig denna f.m stackarn; ING-EN-TING dög :( Inte leka, inte istuggisen, inte lunch, inte TV.. Till slut frågade jag om hon ville gå och lägga sig, då tog hon kudden och gick till sin säng ;-) Och somnade efter att ha dragit i rosa björnspeldosan 5 ggr.

Om en timme ska vi tvätta; det ser jag framemot. Hallmatta, sofföverdrag och sånt. Jiho.

No comments: