Wednesday, January 11, 2012

Dagishelvete

Igår - på andra dagisdagen - lämnade vi våra skruttisar vid lunchen runt 11.20 och gick till personalrummet och satt oss, sen kom fröken Pernilla och rapporterade, alla hade ätit bra och Mirabelle hade somnat med kudden på sin madrass.. JISSES! Så då gick jag hem och kastade i mig lunch och gjorde lite sysslor (det finns ALLTID disk, woohoo!). Sen fick vi komma å möta upp dem vid 13.45; då satt Mirabelle nyvaken i Pernillas knä..
Idag skulle vi avvika lite tidigare (runt 10) vilket gjorde att jag spenderade hela morgonen med tårar i ögonen. BU FÖR DET.
Diskuterade med de andra mammorna igår och det jobbigaste är väl att man är rädd att de där små krakarna ska känna sig övergivna och ensamma och titta efter mamma.. Sofia som är 1/2 år äldre och skolas in är varken mammig eller pappig har mamman berättat, så det kanske känns lite annorlunda; Mirabelle är ju så EXTREMT mammig, inte mig emot (oftast), men det gör ju att man känner sig så enormt betydelsefull och viktig för nån, och så helt plötsligt lämnar man bort barnet, stänger grinden och utgår. Man känner sig BARA hemsk.
Tänk va jag längtat efter dagen då jag kan plugga dagtid, samt få grejer gjorda utan att ha dåligt samvete här hemma, för tillfället kan jag stundom varken diska eller sitta framför datorn. Diska e ok ibland, sånt e ju tråkigt, men nåde mig om jag satt mig framför datorn.. Då vill Mirabelle sitta i knät (eller helst på skrivbordet) och ominstallera å skicka email å se varenda musikvideo på Youtube..
Iallafall så blev det lite gråt i lekrummet innan jag lämnade henne idag igen; fröken tyckte att jag fick ta gråten sen så att inte Mirabelle skulle se att jag va ledsen, men hur enkelt e det att hålla tillbaks all denna SORG?!?!?!?!??!!? Ha ha, jag kan nästan le åt det nu. Mirabelle däremot ville inte kramas utan sprang mot rutchkanan.. Happ.

Nu är jag hemma och har i lugn å ro bäddat/dragit upp persienner/diskat/kollat ICA-bladet/torkat frukostbordet/messat världen/tagit ut pappersåtervinning/vattnat blommor/druckit te (känner mig inte 100%, vaknade med ont i hals och öron och snörvlar lite..).. Ska slänga i mig tidig lunch och dra ner på staden och handla mat och kanske en ny mössa till dagisungen.

No comments: