Tuesday, January 3, 2012

Lugnet


Idag har Mirris Pirris och jag varit och badat på Lugnet; det va hemskt mysigt, Mirabelle är mer förtjust i mellanbassängen än bebisbassängen, i mellanbassängen kan hon "simma runt" och lattja som delfinen hon är.. Hon åkte även i rutchkanan som slutar 1/2 m ovanför vattenytan; jag satt henne i kanan högst upp, sen fick jag lov att skynda mig ner i vattnet innan hon vände sig på mage och åkte ner baklänges. Galning. Kanske ska hon få en ny baddräkt till Fuerteventura, om hon är snäll. Om hon är snäll lixom, idag när jag va in på Ica fanns det små Duplo grejer på rea (30 kr), jag köpte en hund (eftersom Mirris älskar hundar) med tillhörande polis (!) och blomma och typ en grön Duplobyggbit. Den kan hon få i Alla Hjärtans Dag present, inte så långt kvar..
Efter badet käkade vi grekiska köttbullar på Lugnet restaurangen, hon åt rätt bra för att sedan somna mitt i maten, hon tog nappen och började då genast kolla efter sin kudde, och den var med som vanligt ja ;-)Kl 19 var jag på ett fullsatt spinningpass på Friskis; det var en ny ledare som körde ett baspass med väldigt bra musik, jag var helt slutkörd och genomblöt..
Väl hemkommen hade Mirabelle gått och lagt sig; jag käkade, duschade, kollade på nytt avsnitt av Big Bang Theory och ett bedrövligt första avsnitt av Suburgatory, eller ja, ca 10 min av det, sen vaknade Mirabelle och kunde ej sövas på ca en timme, då gav jag upp och tänkte göra välling vilket Nicklas gav henne och hon somnade på stört. Nog för att man måste göra alla de där sakerna jag räknade upp igår på kvällstid, men nu sover hon inte ens då...! AAAAAHHHH!!!!
Igår när jag bloggat klart surfade jag runt och kollade jobb bl a, sökte faktiskt även ett personlig assistent jobb, sen gjorde jag research på skoluppgiften jag skriver på för tillfället, när jag skulle börja skriva ihop det VAKNAR MIRABELLE, vid halv ett snåret eller så, ett...? Och jag orkade bara INTE söva henne och sätta mig framför datorn igen, utan jag tog upp henne och la henne i vår säng, släckte och sa go natt, men det tog ett tag innan hon somnade, men det va den pluggtiden det, lilla lilla monster..

Nu har jag precis insett att min mobil inte kom med nån USB-sladd, hur ska jag då överföra bilder till datorn har dom tänkt???

2 comments:

Emma said...

Jag svarade dig på min blogg ;)

tinatoon said...

Blåtand? :)
Och vilket ICA har rea på Duplo?? Saknar en eller två av dom där små askarna.