Thursday, November 4, 2010

Kosta va det kosta vill

16.23

En lugnis dag igen; har varit på Ica Maxi med N och E; and that's pretty much it. Har valt ett ämne till mitt fördjupningsarbete i Samhällskunskap C: Sverigedemokraterna. Få se va läraren säjer och om det funkar, kanske ska va lite mer preciserat. Nåväl, we'll see.

Försöker för tillfället få något hum om KEMIN, men gaaah; paus! Har införskaffat kemiboken med samma ISBN som skulle va till kursen; men stämmer boken med lärarens kursupplägg och kapitel och sidor i detta..? Öh, nej.

Ikväll ska vi äta makaron & kalkonbacon-gratäng. Nått mer ni vill veta om min very happening torsdag?? ;)

Jag har alltid älskat snygga ögonbryn. Jag plockar mina egna här i Falu stad, tycker det e ganska mycke för dyrt att gå å gö nånstans (även fast jag gääääärna skulle vilja många ggr), i New York kostar det typ $8 för vaxning + plock och det blir såå bra på mina favoritställen. I NYC va allt så billigt och lättillgängligt, här fuskar jag med de där buskarna ovanför ögonlocken och tittar jämt i avund på andras välansade bryn. Så igår när jag blev sminkad inför fotograferingen påpekade sminkösen att jag hade så fina och perfekta ögonbryn ;) Till saken hör den att jag faktiskt plockade dem samma morgon, roligt med komplimangen va det iallafall!

19.50

På tal om USA och billigt. Idag på Ica Maxi köpte jag TRESemmé; 2 för 1, "köp ett shampoo och få balsam på köpet". Ett 900 ml shampoo som här kostar 90 kr. I USA brukade jag tveka när ett TRESemmé shampoo eller balsam kostade $5 på de dyra affärerna, $3.79 va mer lagom. Fem dollar lixom; 34 spänn..

No comments: