Tuesday, November 2, 2010

Baka baka liten kaka

Imorse drog jag med flicksen till Ica för att shoppa lite diverse; bl a bakgrejer. Först gjorde de en "sockerchock"; en chokladdryck med marshmallows som de sett på Bolibompa, vet inte om nån utav dem riktigt gillade.. Sen bakade vi kokostoppar och muffins med marshmallows i ;) För att gö det sistnämnda går du till väga sisåhär..

1. Rosa muffinsformar från Åhléns:

2. Sockerkaksmix:

3. Euroshopper marshmallows i pastelliga färger:

4. Klipp itu en marshmallow i 3 bitar:


5. Vispa sockerkaksmixen med vatten (VÄLDIGT simpelt..):

6. Klicka i 3 msk smet i varje form och lägg i 2 bitar marshmallow:

In i ugnen i 20 min och VOILA!

Jag har dock inte provat ännu..
Mia kom förbi en sväng mitt på dagen och fick bl a sin babyshowerinbjudan fast hon ska va med och dona själv..eeh.. Och sen kilade jag ner på stan och köpte Nivea brun-utan-sol wipes, hoppas det funkar RIKTIGT bra, imorrn. Mötte upp med Linda som barnvaktade L & E medan N & jag drog på föräldragruppsträff.

Träffen tog bl a upp amning. Bra att man kan tillhandahålla så mycke information och kunna känna till att det inte finns några konstigheter sen; utan att allt kan te sig på en mängd olika vis och att man kan få mycke hjälp av BB osv. Det va kanske LITE väl mycke dock; lite mycke problematik som togs upp på så kort tid, i form av en film vi kollade på bl a. Jag har den senaste tiden gått och drömt och räknat ner till dagen då babyn kommer att vara här; ingen mer: halsbränna, oro, ångest, kryp i ben och armar, andningsproblem, smärta på olika ställen i kroppen, humörsväng, tandköttsvärk, sveda å klåda (ja.. list goes on), det måste ju va som rena himmelriket att ta hand om en liten bebis. Men så visade filmen på en raaaaaaad grejer man kunde "råka utför" efter förlossningen.. Nåväl.. Pratade endel med världens bästa Nicklas som ju varit med förr och han har verkligen en sån SKÖN inställning till mycke.. lixom inget som kan stressa honom direkt. Bra att leva med en sån människa, älskar dig min finaste Nusse :)

No comments: