Friday, November 5, 2010

Att vara eller inte vara..


Det e fullt tillåtet att va gravid på vissa platser.

På t ex Waynes Coffee e det ingen som glor. För stora otympliga gravida mammor ska tydligen hålla sig på caféer med en stor latte i handen, och halvt som halvt växa fast där under en hel eftermiddag.

På vuxenutbildningen (f.d komvux för er som undrar va jag skriver om) e det dock lite märkligare att va gravid. "Va gör HON här som e gravid..?" "Ska inte hon va hemma och va mamma snart.. i all världens evighets evighet..?" "Hon menar väl inte att hon ska söka till högskolan EFTER att hon fått barn..?" Glogröt till frukost, glosallad till lunch och glosoppa till middag käkar mycke folk man ser i korridoren uppe på Lernia och Primrose våning. Nåväl. Min endaste klasskompis (för nu e vi bara 2 ynka styckna på fysiken) glor iallafall inte, och inte min fysiklärare heller; han e så coollugn (fast jag suger i fysik).

På gymmet e det hemskt märkligt att va gravid också. Oj oj oj. "Kan man TRÄNA och va gravid samtidigt..?" "Å kära hjärtaness.." På gymmet tror man dock det ska va en lite annan mentalitet då det är en mer blandad kundkrets som genomströmmar lokalen, inte bara ovetandes-om-livet-studenter, utan en blandad kompott som man tror ska le mot en; "Åååh, hon ska ha bebis, va mysigt.. ja.. nussegull.." Men icke. Fast instruktörerna e även där coollugna.

Va iallafall och tränade imorse. Jäkligt skönt. Kunde t o m boka in mig på ett yogapass och ett pilatespass nästa vecka; jag e jämt sen med att ringa å boka..

Så här efteråt e jag så slut så slut dock. Eftermiddagsvila? Nu ska Nusse å jag spela Betapet om 2 min. Det va ett tag sen.

8 comments:

Anonymous said...

gnäll gnäll har aldrig hört nån som gnällt så mycket över sin graviditet. hade du trott att det var en dans på rosor??

Miss Malin said...

Sån tur att det är helt frivilligt att följa bloggen och läsa om allt "gnäll". Finns nog många andra skriverier som skulle roa dig bättre om du började leta, kära anonyma kommentarlämnare.

Anonymous said...

det gör det säkert, men jag fattar inte mej på allt detta gnäll. finns det inget posetivt med din gaviditet som du kan skriva om?? och att jag är anonym spelar dej ingen roll eftersom du iaf inte vet vem jag är

Feila said...

Man får gnälla arslet av sig när man är gravid, just för att det inte är en dans på rosor. Men vaddå, ska man knipa käften av rent praktiska skäl, för att inte uppröra pöbeln? Herrejösses, man ska minsann vara beredd på ett helvete, för så är det att vara kvinna och gravid, och det skulle man ha vetat trots all jädra enhörnings- och regnbågsglorifiering av graviditeter, eller vad...? Gnäll, gnäll och gnäll! -Gnäll mera Malin <3 Det är för satan hundra gånger mer intressant att läsa om graviditetens eländiga sidor än om någon som bara går runt och "strålar" och njuter av allt gulligull -för så är det fan inte, inte för någon, men visst kan man må mer eller mindre dåligt. Bla, bla, MVH/Karin. Puss på dig Malin!

Linda Äter Ost said...

Du är så vacker i din graviditet insåg jag på festen!

Cattiz said...

haha förlåt gumman,men "Nusse" det kallar min Johannes en viss del av min kroppsdel för :p haha det är jätte kul:)

och du skit i dem elaka kommentar du får här, du vet hur en del folk är....dem bara måste....man får ignorera sådant, även om det är en del gånger man har svårt för det,..

Kommer tyvärr ALLTID finnas äckligt bittra och avudsjuka folk där ute som bara måste...det är deras tragiska problem..

Tyvärr sånt man får ta när man har en öppen blogg...belvie me I know...

du är otroligt vacker Malin o att vara gravid är så fint!

ta hand om dej!

KRAM ^^

O gnäll?? URSÄKTA!! konstigt att vi alla andra som läser då inte uppfattar det som "gnäll" OCH det är väl för tusan Malins blogg, då får hon väl skirva och "gnälla" så mycket som hon vill! INGEN är tvingen att läsa---

jag blir störd...

Anonymous said...

haha, vilken diskussion det blev för att man skrev att det mest var gnäll. och avundsjuk är jag absolut inte, inte när det bara är besvärligt kan inte minnas att det var så, en sak som slagit mej när jag läst din blogg är ju att du måste minnas din graviditet som nått som bara var jobbigt å tråkigt för det finns inget positivt alls att läsa.

Emina said...

älskar allt gnäll, MORE GNÄLL TO THE PEOPLE;) your gourges and soo great my friend!