Thursday, November 11, 2010

Tidig start denna torsdag..

05.15

Det står ju i all sovtips att det e bättre att gå upp å gö nått monotomt å tråkigt än att ligga kvar i sängen och vrida sig när det e näst intill omöjligt att somna om. Men kvart över fem på torsdagmorgon lixom; hur mycke tråk kan man ta sig för då..? Blogg helt enkelt. TV4 Nyhetsmorgon börjar inte förrän om 45 min..

Vaknade väl till liv strax innan fyra.. Vrid å vänd.. "mysa upp mot Nicklas kanske.. eller funkar det att ligga på rygg en stund utan att tappa andan.. hmm, jag e nog lite kissnödig, men va jag inte nyss upp.. när det va det Linn sa att hon skulle hälsa på idag.. eller sa hon nått över huvudtaget.. sover Nicklas verkligen på riktigt.. ska jag lägga ut den där morgonrocken jag fick i julklapp förra julen och aldrig använt på Tradera eller kommer den att va skön att ha denna vinter när jag slasar runt i mitt hem som nybliven mamma.. varför har halsbrännan kommit tillbaks.. upp å dricka lite mjölk kanske, eller orkar jag.. ja ja, jag ska ju iallafall upp å kissa.."

06.52

Har äntligen skrivit en Presentation på Familjeliv.se som jag registrerade mig på för x antal månader sen ;) Jag har följt med lite vecka-för-vecka utveckling av bebisen på se.Babycenter.com och under några veckor va jag duktig på att anteckna i min graviditetskalender; fast det e pretty much it, är inte direkt göööörengagerad. Det får bli vad det blir. Blir dock lite stressad på låtsas när jag läser Linns blogg: "Har börjat plocka fram sakerna jag ska ha med mig i BB-väskan. Mycket går ju inte att packa nu (som tandborste, schampo och sånt) men det är skönt att ha börjat iaf.. Har kokat mjölkuppsamlaren och bebis nappar idag så de bara är att använda när bebis är född. Känns som att jag har fått en del gjort men behöver åka till Kupolen någon dag, kanske får ta det nästa vecka om jag orkar, mamma kanske är ledig någon dag och kan skjutsa mig och Lina dit. Behöver köpa ammningslinnen och det finns inte på H&M i Falun tyvärr." Linn ska ju ha bebis ynka 2 dagar innan mig. Varför äger inte jag nått amningslinne???

Fick nyss dagens första sms som kom från Ditte; hon skrev: "Har drömt hela natten att Mirabelle såg ut som en kille. Du måste ha en backup plan Malin!"

För nån dag sen fick min tatuerarvän Dawn reda på att jag va gravid efter att ha sett bilder på Facebook och utbrast: "It's a boy".

Gulp. Nu e man ju inställd på att Mirabelle heter Mirabelle och e en tjej och massa rosa och tjejiga (ööh, klänningar..) kläder har man ju inhandlat.. Vad ska babyn heta om det - till Nicklas stora förtjusning - blir en POJKE??? Men dom e ju så säkra där på ultraljudet säjs det..........................

07.40

Hungrig, men ska lägga mig bredvid Nusse å försöka vagga in i nån dvala..

20.07

Idag har jag haft finbesök av Linn (som beräknas få bebis 2 dgr innan mig) och Macke som jag klippte, vi intog lite brunch och snackadeeeeeeeee..

Sen gick jag upp å hämtade Ellen på dagis, det börjar kännas lite att gå upp för den där backen, lite ont i sidan. Vi snurrade runt på stan en sväng innan vi gick hem och möttes upp av Mia & Millie. Millie och Ellen käkade pannkakor (ja, färdiga, vägrar steka dylikt..) med massa sylt å grädde. Och socker. Ellen ska sova här ikväll och Nicklas och jag ska inta en massa massa sushi i sinom tid och kika lite filmis, antingen "The Traveler" med Val Kilmer eller "Hot tub time machine" med bl a John Cusack och Chevy Chase. Eller så kanske det blir båda. Man vet aldrig hur trött jag e om kvällarna..

Igår va jag å simmade 1 km med Malin och Markus; det va väldans skönt, dock hade jag bara hunnit 34 längder när Malin va klar med sina 40..

No comments: