Monday, November 8, 2010

Hyggligt optional


Va till barnmorskan idag och pratade och vägde (86.8 HÄRLIGA gravidkilon..) och lyssnade på magen genom en trätratt. Mia kom dit och överraskade efter ett tag. Jag ställde diverse frågor om sex, upptining av bröstmjölk och gymträning, och så hade en timme gått och jag raskade iväg till Familjerådgivningen; där hela föräldragruppen hade blivit inbjudna. Det va ett trevligt möte som fokuserade mycket på just paret som ska ha barn, många fina och bra påminnelser, bra med sånt ibland (..FAST man e en sån perfekt partner..).

Nicklas jobbar hela veckan; måndag - söndag, jag har avsatt ons, fre, lör och ev sön till pluggdagar. Fysiklektionen e inställd denna vecka.. Min Sam C lärare har godkänt mitt val av fördjupningsämne (Sverigedemokraterna) (och tyckte t o m att det va ett mycket passande val för just Sam C) så det ska börjas skrivas på och ytterligare en kemiavstämning ska lämnas in. Kemin e f-n klurigast. Kommer ihåg att det va tvärtom på högstadiet; kemi va ju bara blanda a + b så blev det c och fysik va helt oförståeligt, nu e det nästan (gulp) intressant med fysiken, tror man har mer nytta av det som jag tänkt söka till sen också.. kanske.

Idag fick jag en till anonym kommentar på bloggen, 2 inlägg ner tror jag. Fattar inte hur folk kan skriva så dumt, ha ha.

Nicklas och jag har haft en lång diskussion om livet i stort.

Det e nog i topp 3 av vad jag uppskattar mest i vårt förhållande; att vi snackar och har så mycke konversation. Mys.

No comments: