Sunday, November 7, 2010

Halvhärli' hälg

20.40

Hur mycke kan man stoppa i sig..?
Va bjuden till Ulf och Helena på middag ikväll. Pressad potatis med en "fiskgrytegratäng" med lax, purjolök, äpple och senapsgrädde; supersmaskigt! Skulle gärna vilja kopiera denna rätt så jag letade lite online och tror nog att detta recept e så nära man kan komma:

Tärnad lax med senapsgrädde och äpple
(klicka!!!)

Sen blev det lite kaffe och kaka på det och medan vi åkte hem (med en vild genvägsfärd över stock å sten å cykelbana..) med ett pitstop på Ica för snusinköp så började hungern krypa på igen..

HUNGER lixom.. Tror Mirabelle va riktigt matglad idag.. Fick lov att värma 2 kycklingkorvar med bröd och trycka i mig, och nu e det visst lite Lindt vitchoklad framför bloggandet. Herre jistaness.

Jimi har nyss ringt och visat 3 gravidbilder han redigerat..och lagt ut på Facebook ;) Ok, alla hetsa till Malin-e-tjock-å-trind-albumet på Jimis Fejs!!!

Helgen va lugn. Jaa.. när e det nånsin nått annat???

I fredags hade Linda inflyttningsfest på Sturegatan; trevligt att gå nånstans i nätstrumpbyxor så här i valrossdagar. När jag kom hem satt Nicklas och kollade på "Feast 2"; en riktigt hejdundrande festlighet i grotesk äckelhet, men den såg jag minsann, man kunde faktiskt skratta :)
Igår började dagen med mannagrynsgrötfrukost (eftersom jag va sugen på det redan när jag la mig fredagkväll..), sen va vi runt i diverse affärer och köpte bl a en ny hallmatta och jag köpte en blå lång stickad tröja/klänning på H&M som jag ska ha när jag e ickegravid ;) Mådde rätt halvkasst hela dagen; va trött och matt i kroppen. Kvällen/natten va SKIT; restless legs och armar som inte vill ge sig, spelade ingen roll hur jag låg i sängen, kunde ej sova, va vaken mest hela natten och va upp en gång i timmen och kissade och drack vatten. Somnade till vid 8-tiden imorse av ren utmattning, låg i sängen med Nicklas till kl 10..! (TIO..!). Då tyckte jag att hans barn kunde få frukost ;) Skön hemmasöndag med bl a manikyr och Muse. Sen åkte flicksen till sin mamma och vi drog på middag :)

Nu ska vi kika "Greenberg" med Ben Stiller.. å mysa...

1 comment:

tinatoon said...

Säg åt Jimi o öppna upp så alla kan se tjockisen då, jag ser då inte ett jota. :P