Saturday, March 23, 2013

Dag 6 - Chokladpudding my ass..

Jag skiter i vad det står på vågen på måndag (då det gått en vecka in i detta...experiment) och jag tänkt väga mig igen, bara det står under 84.1 som jag vägde i måndags ;-)

Frukost: 2 Wasa ljus fullkorn (otroligt bra bröd för den som inte gillar det typiska fullkornsbrödet, jag gör dock det! Bra för magen! Fibrer, fibrer, fibrer gör magen och mättnaden glad!) med totalt 6 skivor leverpastej light, 4 skivor tomat, 4 skivor gurka. 2 koppar kaffe med mellanmjölk.

Lunch: Ingen... Det blev inte av helt enkelt. Inte för nån i familjen. Blev 1 (eller om det var 2) koppar kaffe med mellanmjölk istället.

Sen på eftermiddagen fick vi besök av Malin, Felix och Linnea och jag serverade chokladpudding med vispgrädde, frukt och strössel. Jag fick dock vara utan chokladpudding och tog lite kiwi, banan och vispgrädde. Och sisådär 2 koppar kaffe med mellanmjölk (...mycke kaffe idag).

Middag: Chili con carne och Icas tortillachips med ostsmak. Åt en portion chili, gjorde den på: ca 800 gram nötfärs, 2 dl chilisås, 1 gul lök, 1 dl riven morot, 3 burkar vita bönor, chilikrydda och vitpeppar. Lokavatten till det.

No comments: