Wednesday, March 20, 2013

Dag 3 - Blev dödssugen på varm choklad idag..

...men de senaste gångerna har jag fått lite ont i huvet av att ha druckit det, så kunde motverka tanken rätt bra med det motivet.

Frukost:
1 Wasa fullkorn med 3 skivor leverpastej "light" och några skivor tomat, 2 koppar kaffe med mellanmjölk.


Lunch: 1 Modifast soppa med purjolök. Fick några prover från Modifast för ett tag sen, chokladshaken var rätt god. Soppan var ok, ganska krämig och mättande, dock inget jag tänker köpa.


E.m: En banan!
É.m 2: 2 koppar kaffe med mellanmjölk

Till middag: hade vi mormor Susan över och vi intog Spagetti Carbonara, med en massa extra som man kanske inte finner typiska ingredienser för Carbonara, men jag tycker det är kul att vara kreativ och såklart lägga till mer grönsaker och smaker! Man fick ta lite vad man ville (Ellen och Mirabelle tog dock kycklingfalukorv istället för bacon/lök) och min tallrik bestod av: fullkornsspagetti (hade även kokat vanlig), stekt bacon och lök (hade tänkt köpa kalkonbacon, men bara för att jag sett det under en lång tid på Hemköp så hade de såklart inte idag), röd paprika, fetaost, tomat, en äggula och "pizzaost" (färdigriven ost på påse). Lättdryck till det. Matilda fick också sitta med vid bordet! ;-)

Nu kl 21 har jag druckit ca 2,4 liter vatten, kanske blir mer vad kvällen lider.

Kväll: 1 päron

No comments: