Monday, March 18, 2013

Dag 1 - Startdag, min egen jeanskamp

Fick för ett tag sen nys om att Olga Rönnberg som tränar nyblivna mammor hade en tävling på sin blogg förra året där man fick skicka in en bild på sig i ett par jeans man ville komma i, och sedan en efterbild som man tog 2 månader efter av egen träning m.m. Hon skrev på Facebook och frågade om det fanns intresse för denna jeanskamp igen för några veckor sen och intresset verkade stort, men nån ny tävling har jag ej sett till, så jag kör väl mitt eget race då, 2 månader fr o m idag! Skulle verkligen behövt den där pushen att tävla offentligt med mitt daller, men man kan ju hoppa på tävlingen om den skulle uppenbara sig! ;-)

Idag är det måndagen den 18 mars 2013 och imorse innan jag intagit något vägde jag så här mycket med trosor och sport-bh:
Frukost: (Kanske inte världens bästa, men hade en otroligt lat start idag och barn som krävde ens attention, så hade varken fantasiflöde eller ork/tid att engagera mig i något roligare) 2 koppar kaffe med mellanmjölk och 1 Wasa ljus fullkorn med 2 skivor kalkon och gurka.

Lunch: Absolut inget att skryta över, hade tänkt ta kycklingklubbor, men övergav tanken då jag kom på att Mirabelle ju slukat den maten som en varg igår vid middan (och nog skulle vilja ha min lunch då vi bara hade två stycken kvar), så istället tog jag en annan matrest från i helgen, sjukt gott, men sjukt onyttigt, ha ha! Dock känner jag att det är bättre att trycka i sig onyttigheterna på dagen så man kan ha möjlighet att göra sig av med dem, samt att ju matsmältningen haltar ner märkvärt på kvällen... Lunchen bestod i alla fall av tortellini med skinka i, samt en blandning av grädde, champinjoner, fetaost, fond, Maizena? Bladspenat också ja! ;-) Drack kolsyrat vatten.

Middag: Nu har Nicklas stora barn kommit hit så då måste man anpassa maten tyvärr, sjukt tråkigt, men vi har inte råd - och jag har definitivt inte ork - att stå och laga olika rätter. Men man får göra det bästa av matintaget ändå. Ikväll var det spiralmakaroner med köttfärssås gjord på nötfärs, matgrädde, gul lök, tomatpuré, krossade tomater, chilikrydda/salt/peppar/lite paprikapulver och champinjoner, samt serverade mixade bönor och fetaost till det, smarro, struntade i pastan helt enkelt. Och lättdryck till det.

En helt ok dag, man måste se det positiva i det, inte direkt bantarmat till lunch; men inget godisskräp eller vin i alla fall :) För några veckor sedan var jag riktigt duktig med vattnet, drack ca 3 liter per dag utan problem. Ska införa vattengrejen igen imorrn, en ny dag, nya tag!

P.S Lägger till lite mer text efter rubriken "Dag 1" då det lätt kan förväxlas med blogginläggen i januari då Nicklas var till Thailand.



No comments: