Thursday, January 7, 2010

Jobb

Jag vill inte jobba ikväll. Det e så kallt. Och snöflingorna yr utanför :( Jag tycker om mitt jobb när schemat inte är helt galet och man måste springa som en maratonlöpare från en stadsdel till en annan. Men det e inte vidare kul på vintern. Tror jag sa nångång förra vintern att "nästa vinter tänker jag då INTE jobba i Östanfors.."
Nähä.
Man ska va glad att man har ett jobb i en småstad som Falun. Min farbrors fru nämnde samma sak igårkväll när vi hade Trettondagsmiddag hos pappa, men vill man verkligen ha ett underbetalt jobb där man stundom springer häcken av sig och det under stora delar av året e för jävligt kallt.
Min chef sa att jag låg bra till på LAS-listan. Så det e ett dilemma just nu :(

Låt mig bara få öppna ett litet gym i nån avkrok.

1 comment:

Anonymous said...

De är bättre kommunen anställer dom som har utbildning och låter dom jobba..