Thursday, June 4, 2009

Right from regnig torsdag och diverse updates..

GAAH! Jag har inte haft internet sen sist jag skrev. Eller jo; men mitt tangentbord har varit GANSKA pesigt. ("pesigt.." lixom..).. Så idag köpte jag äntligen ett nytt på kärleksaffären Clas Ohlson, så nu e man back on track! (..kan ni få följa mitt helhärliga liv igen..hi hi).

Det regnade å regnade här i Falu stad idag, uuuuuuusch. Och KALLT va det också. Och sötis-tanten G och jag skulle ju ner på stan och kika idag, men det va ju inte så mycket marknadsstånd; så vi käkade på Pralin (mitt favvoställe som jag introducerar alla pensionärer till) och tittade i lite affärer. Bl a shoppade vi på Kappahl, jag köpte (för jag antar att ni inte vill vet vad HON köpte, ha ha!) en vit hoodie med trekvarts ärm. För jag ska bli jävligt brun den här sommaren.

Så vad har hänt sen 28 maj.. Ja du.. Jag har börjat äta gulkroppshormoner. Har inte gett några side effects än och det e väl positivt. Kanske det blir några Millie kusiner i framtiden..

Förra helgen va Tina, Charles och moi och kikade in Avestafestivalen..

Sicka sötingar..

Käkade nått jäkligt fint jag äntligen ska lägga in på matbloggen..

Sen fick jag se Tony Rickardssons garage (OCH bil).. och om inte det va pricken på i:et så säj :-)
På kvällen va jag till Malin och Markus där herrn i huset blandade goda och uppfriskande hallonvodka drinkar, mmm.. Satt på deras balkong och myste..
Jag lagade chicken enchiladas som va mycke uppskattade (..såklart) * och där råkade jag deleta fotot på maten..* och vi tittade på Robinsonfinalen.. Jag hejjade på Anna, och sen på Jarmo när hon åkte ut. Också vinner Ellinooooooooooooooooooooooooooooor. Snark.


Sen blev det väldigt mycke Singstar! :) Malin och jag låg jämnt flera ggr..


Jag tror de gjorde "..I like big butts.." här, hi hi..


Popstar close up..
I förrgår va jag till Borlänge och hälsade på mitt kusinbarn William som e född i oktober. Såå lik sin mamma Anna hade han blivit ;-) William, Fredrik (min kusin) och jag spelade fotboll ute och gungade. William älskade att gunga (som en liten annan söting jag känner..)..


Han hade även sitt egna plastbytteskåp; vicken guldgruva!

Här sitter det och väntas på jättegod mat som Anna lagat..

Sen åkte vi och tittade på pappa, Anders, farbror Conny och Ulla som sprang/gick Blodomloppet.. Efter att alla gått i mål (det va typ 5000 löpare btw) blev det picknick i gröngräset..

Dunderlaget ;-)

Jag har köpt en kamera också. På Ica Maxi. Det va på tiden. Tjohooo! ;-

No comments: